اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مادورو» حامیانش را به مقابله با بی‌نظمی‌های مجلس ونزوئلا فراخواند

رسانه پرویی «ال کمرسیو» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا طرفداران حزب حاکم را به مقابله با بی‌نظمی‌های مجلس ملی این کشور فراخوانده است.

«مادورو» حامیانش را به مقابله با بی‌نظمی‌های مجلس ونزوئلا فراخواند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال کمرسیو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته از طرفداران حزب حاکم خواست که برای مقابله با بی‌نظمی‌هایی که اپوزیسیون ونزوئلا در مجلس این کشور به وجود آورده و همچنین در راستای رویارویی با طوفان اقتصادی که به علت کاهش قیمت نفت در ونزوئلا به وجود آمده است، با یکدیگر متحد شوند.

«مادورو» در واکنش به سوگند خوردن 3 نماینده متخلف استان «آمازون» که به اتهام ارتکاب به تخلفات انتخاباتی مورد پیگرد قانونی قرار دارند و بنا به دستور دادگاه عالی ونزوئلا حق ورود به مجلس این کشور را ندارند، عنوان کرد: مجلس ملی ونزوئلا در اندک زمانی که بر سر کار آمده، هرج و مرج فراوانی را به وجود آورده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه خاطرنشان کرد: من در دوران تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس ونزوئلا همواره درباره اتفاقاتی که کشور در صورت پیروزی راست‌گرایان در این انتخابات با آنها مواجه خواهد شد، هشدار دادم اما بخشی از مردم به هشدارهای من توجه نکردند و در نتیجه شرایط فعلی به وجود آمد.

وی ضمن ابراز تأسف از اقدامات نمایندگان راست‌گرای مجلس ونزوئلا، افزود: نمایندگان اپوزیسیون مست قدرت هستند و گمان می‌کنند که می‌توانند از طریق مجلس ملی علیه دولت ونزوئلا کودتا کنند.

اندکی پیش، «هنری راموس آلوپ» رئیس مجلس ونزوئلا در نخستین سخنرانی خود در این منصب اعلام کرد که اپوزیسیون ونزوئلا قصد دارد حداکثر تا 6 ماه آینده دولت این کشور را برکنار کند.

امپریالیسم درصدد نابودی کشورهای تولیدکننده نفت است

«مادورو» در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امپریالیسم تصمیم گرفته است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را ورشکست کند و کشورهای تولیدکننده این محصول را به ورطه نابودی بکشاند اما باید بداند که ما به زانو درنخواهیم آمد.

وی افزود: ونزوئلا در حال حاضر با طوفانی اقتصادی که نتیجه کاهش له‌کننده قیمت نفت می‌باشد، روبرو شده اما ما می‌توانیم با تکیه بر مردم و انقلاب بولیواری این بحران را نیز پشت سر بگذاریم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین عنوان کرد: در حال حاضر قیمت نفت به 24 دلار در هر بشکه رسیده که این پایین‌ترین میزان در 12 سال اخیر است؛ بدون شک این اتفاق نتیجه جنگ قیمتی می‌باشد که امپریالیسم آمریکا آن را کلید زده است.

«مادورو» گفت: من به «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت و معادن ونزوئلا دستور دادم که فعالیت‌های خود در داخل و خارج از سازمان «اوپک» را از سر بگیرد تا بدین وسیله بتوانیم به راهبردهای لازم جهت جلوگیری از کاهش قیمت نفت و بهبود شرایط بازار دست پیدا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای خارج شدن از این شرایط، به حمایت مردم از تمهیداتی که دولت در آینده‌ای نزدیک برای مواجهه با این شرایط اضطراری اعلام می‌کند، نیازمند هستیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا افزود: مردم ونزوئلا باید از این شرایط سخت به عنوان فرصتی برای شروعی تازه استفاده کنند و انقلاب اقتصادی در این کشور را رقم بزنند.

نمایندگان حزب حاکم در مجلس ونزوئلا تصمیم داشتند در جلسه روز گذشته این مجلس لایحه اقتصادی ویژه‌ای را برای تصویب به نمایندگان تحویل دهند اما در همان روز رئیس مجلس ملی ونزوئلا جلسات این مجلس را به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان به حالت تعلیق درآورد؛ در حالی که بنا بود جلسه مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته رأس ساعت 10 صبح آغاز شود، نه تنها نمایندگان حزب حاکم بلکه نمایندگان اپوزیسیون نیز در ساعت مقرر در محل مجلس این کشور حاضر نشدند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته همچنین امضای قرارداد جامع نفتی این کشور را نیز اعلام کرد؛ در پی امضای این قرارداد، هزاران نفر از کارکنان بخش نفتی ونزوئلا به خیابان‌های «کاراکاس» پایتخت این کشور آمدند و با سر دادن شعارهایی به دفاع از انقلاب بولیواری و «نیکلاس مادورو» پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول