اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه ونزوئلا:

اسپانیا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه همتای اسپانیایی خود، از وی خواست که در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند.

اسپانیا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته از طریق صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه «خوزه مانوئل گارسیا مارگایو» همتای اسپانیایی خود مبنی بر احتمال بروز بحران بنیادین در ونزوئلا، از وی خواست که در امور داخلی این کشور آمریکای جنوبی دخالت نکند.

وی در این رابطه عنوان کرد: وزیر امور خارجه اسپانیا با دخالت در امور داخلی ونزوئلا جهالت تاریخی خود را نشان می‌دهد و می‌خواهد بر مستعمره‌های پیشین این کشور اروپایی سرپرستی امپریالیستی داشته باشد.

اندکی پیش وزیر امور خارجه اسپانیا در جلسه شورای امور خارجه اتحادیه اروپا نگرانی دولت این کشور از وضعیت فعلی ونزوئلا را ابراز کرده بود.

وی در این راستا اعلام کرده بود: دولت ونزوئلا در روزهای اخیر دست به اقداماتی از جمله انتصاب هیئت قضات، تشکیل پارلمان مشترک و رد برخی از نمایندگان مجلس زده است که کمترین پیامد این اقدامات می‌تواند ایجاد نگرانی در بین مردم و مسئولان باشد.

در طرف مقابل «رودریگز» در واکنش به این اظهارات از دولت اسپانیا خواست که به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تصریح کرد: «مارگایو» حق ندارد کشوری را که میراث آزادی‌خواه بزرگی همچون «سیمون بولیوار» است را قضاوت کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر عدم آگاهی درست وزیر امور خارجه اسپانیا از وضعیت فعلی ونزوئلا، خاطرنشان کرد: بهتر است که «مارگایو» وقت خود را صرف مسائل مربوط به کشورش کند.

دولت ونزوئلا در ماه دسامبر (آذر) نیز از اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه اسپانیا در مورد انتخابات مجلس این کشور آمریکای جنوبی انتقاد کرد؛ انتخابات مجلس ونزوئلا در 6 دسامبر (15 آذر) برگزار شد و به پیروزی اپوزیسیون این کشور ختم شد.

از سوی دیگر «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا نیز روز گذشته وضعیت سیاسی و اقتصادی ونزوئلا را نامناسب توصیف کرد و خواستار تبدیل این کشور آمریکای جنوبی به کشوری آزاد و دموکرات شد.

وی در این رابطه به تصمیمات اخیر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در این کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول