اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طی تظاهراتی

مردم برزیل خواستار عزل «روسف» شدند

رسانه مکزیکی «خورنادا» گزارش داد که هزاران نفر از مردم برزیل با انجام تظاهراتی خواستار عزل رئیس‌جمهور کشور خود شدند.

مردم برزیل خواستار عزل «روسف» شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «خورنادا»، حدود 3 هزار نفر از مردم برزیل روز گذشته با برگزاری تظاهراتی ضد دولتی، از نمایندگان اپوزیسیون راستگرا در کنگره این کشور که در پی عزل «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل هستند، حمایت کردند.

در این تظاهرات، معترضان برزیلی که لباس‌هایی به رنگ سبز و زرد مطابق پرچم کشور خود به تن داشتند، به سوی کنگره برزیل حرکت کردند و حمایت خود از بررسی طرح عزل «روسف» را اعلام داشتند.

«الکساندره سرخیو» یکی از مقامات امنیتی برزیل درباره این تظاهرات خاطرنشان کرد: یک ساعت پس از شروع تظاهرات تنها 3 هزار نفر در این تجمع حضور داشتند؛ این در حالی است که در آغاز، پلیس تعداد تظاهرات‌کنندگان را حدود 60 هزار نفر تخمین زده بود.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات عنوان کرد: زمان، عدم شایستگی «روسف» برای اداره کشور را به خوبی نشان داده است؛ او کشور را به سمت یک چاه عمیق برده و دلایل زیادی برای محاکمه سیاسی وی وجود دارد.

روز گذشته همچنین تظاهرات‌های مشابهی در ده‌ها شهر از شهرهای برزیل به خصوص «سائوپائولو» در جنوب شرقی این کشور برگزار شد.

این تظاهرات‌ها از سوی گروه‌های اپوزیسیون راستگرا در برزیل سازماندهی شده بود و گروه‌های مذکور از طریق شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرده بودند، تظاهرات روز گذشته موتور تظاهرات‌هایی که قرار است در ابتدای سال 2016 برگزار شوند را روشن کند.

«ادواردو کونها» ریاست کنگره برزیل که خود نیز در جریان پرونده شرکت نفتی «پتروبراس» به فساد محکوم شده است، در 2 دسامبر (11 آذر) مجوز برگزاری یک دادگاه سیاسی علیه «دیلما روسف» را صادر کرد و بدین ترتیب دستور توقف روند برگزاری این دادگاه از سوی دادگاه عالی فدرال برزیل را زیر پا گذاشت.

نمایندگان حزب حاکم «کارگران» در کنگره برزیل در واکنش به این اقدام اعلام کردند که طرح تحقیق علیه «کونها» را در کنگره این کشور به تصویب خواهند رساند و از این طریق به ریاست وی بر کنگره برزیل پایان خواهند داد.

برخی احزاب چپ‌گرای برزیل نیز هفته گذشته جنبشی علیه طرح برگزاری دادگاه سیاسی رئیس‌جمهور این کشور به راه انداختند و با شعار «کودتا، دیگر نه!» درصدد جلوگیری از تلاش‌های کودتاگرانه راستگرایان برزیل برآمدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول