اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مخالفت 3 حزب برزیل با محاکمه «روسف»

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد 3 حزب سیاسی برزیل مخالفت خود با محاکمه رئیس جمهور برزیل را اعلام کردند.

مخالفت 3 حزب برزیل با محاکمه «روسف»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، طبق گزارش‌های دریافتی، احزاب «سوسیالیم و آزادی برزیل» (پی‌ای‌اُ‌ال)، «کار دموکرات برزیل» ( پی‌دی‌تی) و «شبکه توسعه پایدار برزیل» (آر‌ای‌دی‌ای) مخالفت خود را با محاکمه «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل به اتهام بدهی مالیاتی در کنگره این کشور را اعلام کردند.

«چیکو آلندکار» نماینده اصلی حزب «سوسیالیم و آزادی برزیل» در این رابطه اعلام کرد که متحدین حزب وی با اقدام به استیضاح و محاکمه «روسف» موافق نیستند به همین دلیل در جلسه اخیر کنگره که به منظور ارزیابی درستی اتهام وارد شده به رئیس جمهور برزیل برگزار شد، با محاکمه «روسف» موافقت نکردند.

وی همچنین ضمن اشاره به این‌که اعلام بی‌نظمی در حساب‌های بانکی عمومی انگیزه کافی برای گرفتن قدرت از دولت حاکم در کشور را فراهم می‌کند، گفت: موضع ما در کنگره برزیل به معنای حمایت ما از دولت فدرال برزیل که متشکل از احزاب «کارگران» (پی‌تی)، «جنبش دموکراتیک برزیلی»( پی‌ام‌دی‌بی) و دیگر قدرت‌های سیاسی در کشور می‌باشد، نیست.

«کارلوس لوپی» رئیس حزب «کار دموکرات برزیل» (پی‌دی‌تی) تلاش برای کودتا علیه دولت «روسف» را ناعادلانه خواند و «ادواردو کونها» رئیس کنگره برزیل را متهم به اتخاذ نگرشی غیرمنطقی متهم کرد چرا که وی فرصت ارائه درخواست‌هایی برای برکناری رئیس جمهوری کشور از منصب ریاست جمهوری کشور را فراهم کرد.

«لوپی» همچین ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیق و بررسی و پیگیری پرونده‌های فساد مالی و پولشویی در کشور نمی‌توانند دلیل خوبی برای حذف رئیس جمهور قانونی کشور باشد که از طریق کسب آرای موافق مردمی و در انتخابات رسمی کشور موفق به کسب این جایگاه شده است.

«مارینا سیلوا» رئیس حزب «شبکه توسعه پایدار برزیل» (آر‌ای‌دی‌ای) نیز در این رابطه گفت: عناصر فنی و حقوقی مورد نیاز برای استیضاح رئیس جمهور برزیل وجود ندارد.

«کونها» کسی بود که مجوز برگزاری یک دادگاه سیاسی علیه رئیس‌جمهور این کشور را صادر کرد.

رئیس‌جمهور برزیل نیز در واکنش به این اقدام تصریح کرد: من تا آخرین روز از دوران ریاست جمهوری خود در این سمت باقی خواهم ماند و برگزاری دادگاه سیاسی علیه خود را ناعادلانه می‌دانم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من مرتکب هیچ عمل غیرقانونی نشده‌‍ام و از قانون اساسی کشور تخطی نکرده‌ام؛ من در سوئیس حساب بانکی ندارم و دولت من نیز تمامی اقدامات خود را براساس تعهدی که به ملت دارد، انجام داده است.

«روسف» در ادامه افزود: من آماده‌ام تا برای اثبات بی‌گناهی خود با تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی برزیل به گفت‌وگو بنشینم.

به گزارش فارس، «ادواردو کونها» رئیس کنگره برزیل و «فرناندو کویور دمیو» رئیس‌جمهور سابق این کشور از 20 آگوست (29 مرداد) به صورت رسمی از سوی دادستانی برزیل به مشارکت در پرونده فساد شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» محکوم شدند.

در همین راستا دادستان کل برزیل با ارسال شکایتی علیه «کونها» به دیوان عالی این کشور، خبر داد که وی در ازای دریافت رشوه‌ای به مبلغ پنج میلیون دلار اجازه ساخت دو کشتی‌ کاوشگر برای شرکت «پتروبراس» را در فاصله زمانی ژوئن 2006 تا اکتبر 2012 (خرداد 1385 تا مهر 1391) صادر کرده است.

«کونها» یکی از سیاستمداران قدرتمند و با نفوذ برزیل به شمار می‌رود که پس از افشای اعترافات یکی از متهمان این پرونده مبنی بر پرداخت رشوه به وی، به یکی از مخالفان جدی دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی نیز تبدیل شده است.

در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول