اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مادورو» نسبت به برنامه‌های راست‌گرایان در ونزوئلا هشدار داد

رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره برنامه‌های راست‌گرایان برای پایان دادن به طرح‌های اجتماعی در این کشور هشدار داد.

«مادورو» نسبت به برنامه‌های راست‌گرایان در ونزوئلا هشدار داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته در مراسم جشن پایان سال نیروهای مسلح ملی بولیواری ونزوئلا در دانشگاه نظامی «کاراکاس» پایتخت این کشور هشدار داد که راست‌گرایان ونزوئلایی پس از پیروزی قانونی در انتخابات مجلس این کشور، درصدد لغو برنامه‌های قانونی و طرح‌های اجتماعی حامی مردم هستند.

وی در ادامه افزود: اپوزیسیون ونزوئلا که اکنون اکثریت مجلس این کشور را به دست گرفته است، تلاش می‌کند مؤسسات دولتی مختلف این کشور همچون شرکت نفت، شرکت ملی تلفن و شرکت برق ونزوئلا را به بخش خصوص واگذار کند.

«مادورو» در این رابطه عنوان کرد: در قانون اساسی ونزوئلا سازوکارهایی وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد از دستاوردهای انقلاب بولیواری دفاع کنیم و ما هرگز اجازه نخواهیم داد که راست‌گرایان ونزوئلایی سالها جنگ اجتماعی دولت را پایمال کنند.

ونزوئلا درگیر یک جنگ غیررسمی است

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: ونزوئلا سالهاست که درگیر یک جنگ غیررسمی است و این جنگ از سال 2015 وارد حوزه اقتصادی کشور شده است.

حمایت اجتماعی از نیروهای مسلح ملی بولیواری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سربازان نیروهای مسلح ملی بولیواری برای عملکرد مناسب در جریان درگیری‌های بی‌ثبات‌کننده در مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا تبریک گفت.

«مادورو» تصریح کرد: من به «خورخه آره‌آزا» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور داده‌ام که طرح «مأموریت مشکی پیشرو» را به «قانون تشکیلاتی امنیت اجتماعی» تبدیل کند تا بدین طریق نیروهای نظامی این تشکیلات نیز بتوانند همچون سایر ونزوئلایی‌ها به وام‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند؛ من به همین منظور برای سال آینده حدود 1 میلیارد و 500 میلیون دلار بودجه اختصاص داده‌ام.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد: من سال 2016 را سال توسعه نیروهای ویژه امنیتی دربرابر تهدیدهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد، می‌دانم.

وی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگری به تقویت نیروی نظامی بولیواری نیاز داریم تا از این طریق بتوانیم در این دوره تاریخی، استقلال و حاکمیت ونزوئلا را تضمین کنیم.

به حفاظت از مرزهای کشور ادامه دهید

«مادورو» همچنین عنوان کرد: من از ارتش چریکی ونزوئلا می‌خواهم به دفاع از مرزهای ونزوئلا ادامه دهند تا این منطقه را از وجود قاچاقچیان و مجرمان شبه نظامی کلمبیا پاک کنند.

در همین راستا رئیس‌جمهور ونزوئلا از «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع این کشور خواست در سال 2016 برنامه «عملیات آزادسازی مردم» در مرزهای مشترک با کلمبیا را با قدرت بیشتری ادامه دهد.

وی همچنین از وزیر دفاع کابینه خود تقاضا کرد نیروهای نظامی این کشور را از لحاظ روحی برای مقابله با فساد آماده کند.

سال 2015، سال جنگ اقتصادی

«مادورو» در ارتباط با مسائل اقتصادی در سال 2015 تصریح کرد: در حالی که تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه ونزوئلا همچنان ادامه دارند، ما امسال 27 میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کردیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در انتها خاطرنشان کرد: ما در سال 2015 قاچاقچیان کلمبیایی را در مرزهای خود متوقف کردیم و از این نظر به یک رکورد تاریخی دست یافتیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول