اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با عضویت اکثریت نمایندگان در کمیسیون بررسی عزل رئیس‌جمهور

اولین سیلی اپوزیسیون برزیل به «روسف» زده شد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که اپوزیسیون برزیل با کسب اکثریت نمایندگان در کمیسیون ویژه بررسی عزل رئیس‌جمهور این کشور از سوی کنگره، اولین سیلی خود به «روسف» را زده است.

اولین سیلی اپوزیسیون برزیل به «روسف» زده شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، اپوزیسیون برزیل روز گذشته طی یک رأی‌گیری با کسب اکثریت آراء، 39 کرسی از 65 کرسی کمیسیون ویژه بررسی عزل «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل در کنگره این کشور را به دست آورد و بدین طریق اولین سیلی خود را به «روسف» زد.

در این جلسه لیست اعلام شده از سوی حزب اپوزیسیون «جبهه جنبش دموکراتیک برزیل» با 272 رأی موافق از لیست اعلام شده توسط احزاب طرفدار رئیس‌جمهور برزیل که 199 رأی موافق کسب کرده بود، پیشی گرفت و بدین وسیله کمیسیون ویژه بررسی عزل «روسف» با 39 نماینده اپوزیسیون و 26 نماینده طرفدار حزب حاکم تشکیل شد.

این جلسه رأی‌گیری با آرامش همراه نبود و در طی آن نمایندگان کنگره برزیل درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی فراوانی با یکدیگر داشتند؛ در این جلسه نمایندگان حزب حاکم با سر دادن شعارهایی از قبیل «کودتا، نه!» در برابر نمایندگان اپوزیسیون که شعار «دیلما بیرون برو» سر داده بودند، ایستادگی کردند.

با توجه به شرایط به وجود آمده، رئیس‌جمهور برزیل در اولین گام از روند بررسی عزل خود، در برابر اپوزیسیون این کشور شکست خورد.

«دیلما روسف» به جرم فساد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و این کمیسیون بنا دارد با دریافت دفاعیات وی توسط 3 وکیل، درباره برکناری و یا عدم برکناری وی از ریاست جمهوری برزیل تصمیم‌گیری کند.

برای تأیید عدم صلاحیت «روسف» جهت ادامه کار خود در مقام ریاست جمهوری برزیل، به رأی دو سوم نمایندگان کنگره این کشور نیاز است.

«ادواردو کونها» ریاست کنگره برزیل که خود نیز یکی از متهمان به فساد در پرونده شرکت نفتی «پتروبراس» محسوب می‌شود، هفته گذشته مجوز برگزاری دادگاه سیاسی علیه رئیس‌جمهور برزیل را صادر کرد.

در واکنش به این اقدام «کونها» نمایندگان حزب حاکم در کنگره برزیل نیز اعلام کردند که با صدور رأی موافق برای طرح تحقیق علیه «کونها» به ریاست وی در کنگره این کشور پایان خواهند داد.

این اقدام «کونها» در حالی صورت گرفته که دادگاه عالی فدرال برزیل در 13 اکتبر (21 مهر) فرآیند برگزاری دادگاه علیه رئیس‌جمهور این کشور را متوقف کرده بود.

جنبش‌های اجتماعی برزیل به حمایت از «روسف» برخاستند

جنبش‌های اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی برزیل روز گذشته در حمایت از رئیس‌جمهور این کشور به خیابان‌های «ریودژانیرو» در جنوب شرقی برزیل آمدند.

در این تظاهرات طرفداران «روسف» اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهند داد که علیه دولت برزیل کودتا به راه بیفتد.

تظاهرات‌کنندگان همچنین حملات بی‌ثبات‌کننده راست‌گرایان افراطی را محکوم کردند و آن را تلاشی برای بی‌اعتبار ساختن دستاوردهای دولت «روسف» خواندند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول