اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دبکا فایل

ورود تانک‌های تی ۹۰ روسیه باعث تقویت بنیه سه جبهه نبرد در سوریه می‌شود/ آموزش دیدن نیروهای ایرانی و حزب‌الله نگران کننده است

وبگاه نزدیک به منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل از خطر ورود تانک‌های پیشرفته تی 90 روسیه به سوریه و آموزش نیروهای منتسب به ایران در این کشور برای استفاده از این ادوات زرهی به عنوان عوامل نگران کننده و چالشی بسیار مهم یاد کرد.

ورود تانک‌های تی ۹۰ روسیه باعث تقویت بنیه سه جبهه نبرد در سوریه می‌شود/ آموزش دیدن نیروهای ایرانی و حزب‌الله نگران کننده است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دبکا فایل» وبگاه نزدیک به منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل از خطر ورود تانک «تی 90 »روسیه به سوریه از یک سو و آموزش دیدن نیروهای منتسب به ایران در این کشور به عنوان عوامل نگران کننده یاد کرد.

دبکا فایل در گزارشی نوشت: روسیه از چهارشنبه گذشته ارسال تانک‌های پیشرفته  تی ۹۰ به سوریه را آغاز کرد. بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی این تانک‌ها به سرعت به دو جبهه نبرد ارتش سوریه با شورشیان در دو شهر مهم حلب و دمشق ارسال شده و پیش بینی می‌شود که موجب تقویت بنیه نیروهای ایران، حزب‌الله و ارتش سوریه در باز پس گیری پالمیرا نیز ‌شود.

بر این اساس، تانک‌های تی ۹۰ وزنی معادل ۴۶.۵ تن داشته و سرعتی برابر ۳۷۵ کیلومتر دارد و حداکثر سرعت آن ۴۵ کیلومتر در ساعت است و دارای سامانه‌های دفاعی سه لایه مجهز به توپ‌های ۱۲۵ میلیمتری، موشک ضد تانک هدایت شونده «AT-11 Sniper» بوده که شایستگی خود را در نبردهای گرجستان و چچن نشان داده است.

دبکا فایل نوشت: آن‌چه که مربوط به اسرائیل می‌شود این مورد است که نیروهای روسی قرار است نیروهای ایران، حزب‌الله و ارتش سوریه را برای استفاده از این تانک‌ها آموزش دهند .عاملی که باعث تقویت مواضع ایران و حزب‌الله علیه بخش تدافعی اسرائیل در جنوب سوریه و ارتفاعات جولان شود.

وبگاه یاد شده در خاتمه نوشت: اسرائیل از افزایش دائمی حضور نظامی روسیه در سوریه نگران است. آمادگی این کشور برای حضور بلندمدت در چند روزه گذشته مشهود بوده است. حضور دائمی نظامی در سوریه پوشی برای ایران و حزب‌الله در افزایش توان نظامی در سوریه است.امری که منافع راهبردی اسرائیل را با چالشی مهم مواجه خواهد ساخت.

انتهای پیام/


عـــضــویـــت در خــــبـــرنـــامــه ایــــران در جـــهــان

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول