اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«الجزیره»: ارتش سوریه کنترل یک منطقه مهم را در «لاذقیه» به دست گرفت

نیروهای ارتش سوریه امروز موفق شدند کنترل منطقه «برج زاهیه» واقع در «جبل الترکمان» را به دست گیرند.

«الجزیره»: ارتش سوریه کنترل یک منطقه مهم را در «لاذقیه» به دست گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیشروی در شمال غرب این کشور به ویژه استان «لاذقیه» ادامه می‌دهند.

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که نیروهای سوریه با حمایت هوایی روسیه موفق شدند کنترل منطقه «برج زاهیه» واقع در «جبل الترکمان» را به دست گیرند که در استان لاذقیه قرار دارد.

به گزارش این شبکه، از بامداد شنبه (روز گذشته) ارتش سوریه حملات شدیدی را به برج زاهبیه و «الفرلق» و شهرک «سلیم» واقع در «جبل الاکراد» ترتیب دادند و در پی آن موفق شدند بخش زیادی از برج زاهیه را کنترل کنند.

برخی از منابع محلی نیز خبر دادند که نیروهای سوری با خودروهای زرهی خود به برج زاهیه رسیدند و کنترل آن را به دست گرفتند ولی درگیری‌های پراکنده‌ای در این منطقه گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، برج زاهیه به خاطر موقعیت مشرف خود بر این منطقه از اهمیت راهبردی برخوردار است و گروه‌های تروریستی معارض دو هفته گذشته آن را تصرف کرده بودند.

خبرنگار الجزیره در «غازی عنتاب» تأکید کرد که دولت سوریه این منطقه را هفته پیش از دست داده بود و بار دیگر کنترل آن را به دست گرفت؛ زیرا این منطقه بر همه روستاهای «جبل الترکمان» تا مرزهای ترکیه اشراف دارد.

این در حالی است که ترکیه نیز به خاطر جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، جنگنده این کشور را در این منطقه سرنگون کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول