اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

24 دی‌ماه

آزمون تربیت داور تجوید هم‌زمان با آزمون کارورزی حسن حفظ برگزار می‌شود

آزمون مرحله دوم تربیت داور تجوید قرآن هم‌زمان با آزمون کارورزی حسن حفظ 24 دی‌ماه در اداره دارالقرآن استان‌ها برگزار می‌شود.

آزمون تربیت داور تجوید هم‌زمان با آزمون کارورزی حسن حفظ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سازمان دارالقرآن با توجه به نیاز جامعه به داشتن نیروی انسانی توانمندی در عرصه‌های مختلف قرآنی به ویژه داوری قرآن کریم از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت داور قرآن کریم کرد.

در دوره تربیت داور تجوید قرآن کریم 40 نفر شرکت کردند که از این تعداد 25 نفر موفق به کسب حدنصاب نمره و موفق به راه‌یابی به مرحله دوم این آزمون‌ها شدند.

آزمون مرحله دوم تربیت داور تجوید در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که در بخش کتبی افراد باید به سؤالاتی از کتاب حلیه القرآن سطح 2(تألیف موسوی‌بلده)،‌ آئین‌نامه داوری مسابقات قرآن کریم(بخش تجوید) پاسخ دهند و در بخش شفاهی نیز 6 تلاوت (3 تلاوت تحقیق و 3 تلاوت تدویر) پخش می‌شود که راه‌یافتگان به این مرحله باید تلاوت‌ها داوری کرده و ریزنمرات و اشکالات هر تلاوت را یادداشت کنند.

علاوه بر این افرادی که در آزمون تربیت داور حفظ قبول شدند اما امکان داوری در مسابقات استانی نداشتند، هم‌زمان با برگزاری آزمون تربیت داوری تجوید به رقابت می‌پردازند. در این آزمون 6 تلاوت برای شرکت‌کنندگان پخش می‌شود که آن‌ها باید 3 تلاوت را بر اساس آئین‌نامه آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان و 3 تلاوت دیگر را مطابق با مسابقات اوقاف داوری کنند.

آزمون مرحله دوم تربیت داور تجوید قرآن کریم هم‌زمان با آزمون کارورزی تربیت داور حسن حفظ قرآن کریم پنج‌شنبه 24 دی‌ماه ساعت 9 صبح به صورت هماهنگ در اداره دارالقرآن استان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول