اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار گلستان:

پاسخگوی عدم تحقق اعتبارات سیل گلستان کیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: پاسخگوی عدم تحقق اعتبارات سیل سال گذشته کیست و چرا با وجود تحمیل این همه خسارات، همچنان منتظر اعتبارات به شکل قطره چکانی باشیم.

پاسخگوی عدم تحقق اعتبارات سیل گلستان کیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: در حادثه سیل سال پیش، با توجه به اعلام واقعی خسارات و سخت‌گیری سازمان مدیریت بحران کشور بر همین ارقام ارائه شده، مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که تنها 10 درصد آن محقق شده است.

وی با تاکید بر پیگیری هر روزه استاندار گلستان در زمینه تحقق این اعتبارات و انتظارات مردم از دولت تاکید کرد: چنانچه فضای فعلی ادامه پیدا کند، به دلیل انباشت خسارات، از توان و میزان آمادگی استان کاسته و در این بین اثرات خسارت‎بار حوادث نیز دوچندان می‌شود.

مروتی ادامه داد: استان گلستان را دریابید، استانی که تمام همکارانم در این بخش از هیچ تلاش فردی مضایقه نمی‎کنند و حتی فرماندارش در معرض حریق قرار می‎گیرد و مردمانش در کنار مدیریت بحران استان، بدون هیچ چشم‎داشتی از جان خود مایه می‎گذارند.

 *سرنوشت نافرجام طرح جامع سیل گلستان در کشور

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‎های مسئول کشور به این بخش مسئولانه‎تر نگاه کنند تا قول‎هایی که داده شد، محقق شود، چرا که بر اثر تداوم چنین رویکردی، توان‎ فعلی مجموعه نیروهای استان تحلیل می‎رود.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به سرنوشت نافرجام طرح جامع سیل در کشور ادامه داد: این طرح جامع در گلستان تهیه شد و دستگاه‎های عملیاتی استان برای تهیه و تدوین آن ساعت‎ها وقت گذاشتند و زحمت کشیدند، اما حق استان در این بخش نه که اداء نشد، بلکه حق به دیگران داده شد تا مشخص شود، گلستان در این بخش هم مظلوم واقع شده است.

مروتی در ادامه با اشاره به پدیده جوی ال‌نینو در استان اذعان کرد: این پدیده جوی، هشدار و زنگ خطری برای ایجاد هماهنگی و آمادگی بیشتر استان در برابر حوادث احتمالی است.

وی متذکر شد: نگاه به پدیده هواشناسی به منزله هشدار و بهانه‎ای برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‎های عملیاتی استان و مانع از غافلگیری در برابر اتفاقاتی است که ممکن است، روی دهد.

*«ال‎نینو» زنگ خطری برای آمادگی و هماهنگی بیشتر دستگاه‎های عملیاتی گلستان

مروتی خاطرنشان کرد: به محض دریافت نامه کشور مبنی بر تغییرات جوی و احتمال سرمای سخت در ماه‎های پیش‎رو، ضمن مکاتبه با دستگاه‎های عملیاتی، جلسات متعددی هم با این دستگاه‎ها برگزار و بر آمادگی آنها تاکید شده است.  

وی در ادامه با اشاره به موضوع جابه‎جایی روستاهای در معرض سیل استان و مشکلات پیرامون این جابه‎جایی بیان کرد: در بحث جابه‎جایی‎ها نیازمند مطالعات هستیم، نه بر اثر هیجان همه روستاها را جابه‌جا کنیم، نه اینکه همه معضلات روستاها را به جابه‌جایی ربط دهیم.

این مسئول گلستانی ادامه داد: درمورد روستاهایی که جا‌به‌جا شدند و مشکل نشست در منطقه فعلی دارند، تنها این موضوع در این منطقه بلکه در همین گرگان هم نشست وجود دارد، پس باید با کمک هم مشکلات را تدبیر کرد.

مروتی با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر کشور مبنی بر تشکیل ساختار مدیریت بحران در شهرداری‎ها افزود: مدیریت بحران در شهرداری‎ها تنها داشتن ماشین آتش‎نشانی نیست، بلکه باید همه بخش‎های شهرداری را در بر بگیرد و ساختار مدیریت بحران در این مجموعه تعریف شود.

*مهلت یک هفته‌ای به شهرداران گلستان برای ایجاد ستاد مدیریت بحران  

وی اضافه کرد: شهرداران استان تنها یک هفته فرصت دارند این بخش را در مجموعه خود ایجاد و گزارش راه‎اندازی و ایجاد این بخش را به مدیریت بحران استان اطلاع‎رسانی کنند، در عین حال بیان این موضوع در این جلسه به منزله ابلاغیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در ادامه با تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با سرمای احتمالی پیش‎رو از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا موضوع سوخت دوم را به عنوان یک اولویت در دستور کاری خود قرار دهند.

مروتی در ادامه با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر برنامه مانور زلزله مدارس در هشتم آذرماه، از فرمانداران استان و دستگاه‎های مسئول در این زمینه خواست تا برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر این مانور در سطوح تمامی مدارس استان تلاش کنند.

انتهای پیام/83002/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول