اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«هادی» از عدن به پاریس می‌رود

منابع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهور فراری یمن که امروز به عدن بازگشته، پایان ماه جاری میلادی به فرانسه می‌رود.

«هادی» از عدن به پاریس می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن که امروز از ریاض به «عدن» بازگشته است، مانند دفعات پیش، برای مدتی طولانی در این شهر باقی نخواهد ماند.

این منابع اعلام کردند: اواخر ماه نوامبر جاری، هادی عدن را به مقصد پاریس ترک خواهد کرد و به طور ناگهانی عازم فرانسه خواهد شد.

این منابع هیچ اشاره‌ای به دلیل سفر رئیس‌جمهور فراری یمن به فرانسه نکردند.

هادی سال گذشته در پی اختلافات سیاسی و برای ایجاد خلأ سیاسی در کشور، استعفا کرد. او بیش از هشت ماه پیش با پیشروی انقلابیون در پایتخت، صنعا را به مقصد عدن ترک و از آنجا به ریاض فرار کرد.

31 شهریور گذشته نیز در نتیجه تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی هادی موفق شد به جنوب یمن بازگردد اما همچنان نتوانست به صنعا سفر کند لذا بر خلاف قانون اساسی یمن، عدن را پایتخت دولت موقت اعلام کرد. اما چند روز بعد به بهانه سفر به نیویورک از عدن فرار کرد و در نهایت به ریاض بازگشت.

پیش از این منابع آگاه خبر داده بودند که منصور هادی برای بازگشت به عدن با مخالفت «خالد بحاح» معاون اولش و نخست‌وزیر و دیگر معاونان و مشاورانش از جمله «محسن الاحمر»،«عبدالعزیز جباری»، «احمد بن دغر»، «ارشاد العلیمی»، «سلطان العتوانی»، «محمد الیدومی»، «محمد العامری»، «حیدر العطاس» و «یاسین مکاوی» مواجه شده است.

پیش از این هم بارها رسانه از اختلاف میان بحاح و هادی خبر داده‌ بودند به طوری که برخی منابع حمله ماه گذشته به محل اقامت خالد بحاح را به طرفداران منصور هادی نسبت داده بودند.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول