اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پیشتازی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جذب افراد به آزمون قرآن و عترت ارشاد

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) از شرکت بیش از یک‌هزار قرآن‌آموز این مؤسسه در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد خبر داد و گفت: شعبه آران‌وبیدگل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در 4 ماه فعالیت 200 قرآن‌آموز را جذب آزمون قرآنی ارشاد کرده است.

پیشتازی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جذب افراد به آزمون قرآن و عترت ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام مسئولان قرآن و عترت ارشاد، قریب به 62 هزار نفر با ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی، داوطلب شرکت در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت ارشاد شده‌اند که استان‌های اصفهان با 8602 نفر، البرز با 4628 نفر و خراسان رضوی با 4139 نفر بیشترین آمار ثبت‌نام در این آزمون را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده مدیر مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به استقبال خوب مردم کاشان از فعالیت‌های قرآنی از ثبت‌نام یک‌هزار و 52 نفر از قرآن‌آموزان این مؤسسه در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مسئولان برپایی این آزمون‌ها، استان اصفهان بیشترین آمار ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت ارشاد را به خود اختصاص داده است که از تعداد 8 هزار و 602 نفر، یک‌هزار و 52 نفر از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان بوده‌اند.

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به نام‌نویسی 852 نفر از شعبه کاشان و 200 نفر از شعبه آران و بیدگل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در آزمون قرآن و عترت ارشاد، گفت: این جای بسیار امیدواری است که پس از گذشت تنها 4 ماه از افتتاح، ثبت‌نام و شروع کلاس‌های این مؤسسه در آران و بیدگل، آمار ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت در این شهرستان 200 نفر بوده است.

حجت‌الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه موسسه امیرالمومنین(ع)  در 2 دوره قبل این آزمون‌ها یعنی اردیبهشت‌امسال و مهر سال گذشته به عنوان مؤسسه برتر آزمون در کشور و استان اصفهان انتخاب شده است، گفت: چهاردهمین دوره این آزمون‌ها جمعه 22 آبان ماه در 4 رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن  کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ  قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه و در 15 کدرشته مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این آزمون ها در نوبت اول ساعت 8 صبح مربوط به رشته‌های حفظ  قرآن کریم و نوبت دوم ساعت 10:30 مربوط به سایر رشته‌ها است. همچنین آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان در محدوده زمانی 23 تا 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با اشاره به جوایز برگزیدگان، گفت: به نفرات برگزیده آزمون 15 کمک هزینه سفر به عمره مفرده ،50 کمک هزینه عتبات عالیات، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر ازسوی معاونت قرآن و عترت ارشاد اهدا خواهد شد؛ همچنین به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند گواهی‌نامه پایان دوره معتبر  اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول