اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برنده جایزه صلح نوبل از کاندیدای حزب حاکم آرژانتین حمایت کرد

برنده جایزه صلح نوبل حمایت خود از کاندیدای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را اعلام کرد.

برنده جایزه صلح نوبل از کاندیدای حزب حاکم آرژانتین حمایت کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «آدولفو پرز اسکیبل» برنده جایزه صلح نوبل حمایت خود از «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم آرژانتین در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

وی در این رابطه عنوان کرد که امروز آرژانتین بر سر یک تقاطع قرار دارد و انتخابات پیش روی این کشور، مسیر آینده آرژانتین را مشخص خواهد کرد؛ بنابرین هیچ یک از مردم آرژانتین نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

این فعال حقوق بشر تصریح کرد که موضع من همان موضع همیشگی است؛ ما در همه حال باید بیندیشیم که چه چیزی به نفع مردم است تا از آن حمایت کنیم.

«پرز اسکیبل» در ادامه خاطرنشان کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در واقع انتخابی بین دو شیوه حکومتی متفاوت است؛ یکی از کاندیداهای این انتخابات درصدد تشکیل دولتی است که همواره در عرصه اقتصاد پیشگام باشد و سیاست اجتماعی را در اولویت‌های خود قرار دهد؛ اما کاندیدای دیگر به دنبال ایجاد بازار آزاد در آرژانتین است و می‌خواهد سرنوشت میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را در دست بیگانگان قرار دهد.

وی همچنین تأکید کرد: دولتی که ثروت و منابع مردم خود را کنترل نکند و آنها را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهد، حاکمیت کشور خود را از دست خواهد داد و خود نیز به سادگی به مأمور اجرای خواسته‌های این شرکت‌ها تبدیل خواهد شد.

برنده جایزه صلح نوبل افزود که اکنون در دهمین سالگرد رد توافق «منطقه آزاد تجارت آمریکا» (آلکا) قرار داریم؛ شکست «آلکا» گام مهمی در رد وابستگی کشورهای آمریکای لاتین به آمریکا و بیرون آمدن از سلطه امپریالیسم بود؛ انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نیز مشخص خواهد کرد که این کشور با سایر کشورهای آمریکای لاتین متحد خواهد بود یا نه.

«پرز اسکیبل» در ادامه بر ضرورت تقویت «اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی» (اوناسور) برای مقابله با تلاش‌های آمریکا در جهت ایجاد کودتا در کشورهای منطقه و دفاع از دموکراسی در آمریکای لاتین تأکید کرد.

وی تصریح کرد که تنها یکی از کاندیداها از اتحاد منطقه‌ای در آمریکای لاتین و تقویت سازمان‌هایی همچون «اوناسور»، «مرکوسور» (بازار مشترک کشورهای جنوب) و «سلاک» (جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب) سخن می‌گوید.

این فعال آرژانتینی حقوق بشر عنوان کرد که در مقابل شرایطی که اکنون آرژانتین با آن دست به گریبان است، من یک انسان بدبین امیدوار هستم و گمان می‌کنم که در داشتن این احساس تنها نباشم؛ بسیاری از هموطنان من در شرایط مشابهی قرار دارند و آماده رأی دادن به بهترین گزینه ممکن هستند.

وی در انتها افزود که من به خاطر تعهدات خود به «دنیل سیولی» رأی خواهم داد.

مردم آرژانتین در 25 اکتبر (3 آبان) برای تعیین جانشین «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور فعلی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ براساس نتایج به دست آمده از این انتخابات که لقب حفاظت‌شده‌ترین انتخابات تاریخ آرژانتین را نیز یدک می‌کشد، هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حداقل آراء مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین نشد و این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در دور اول این انتخابات «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم با کسب 37 درصد آراء در رده اول و «مائوریسیو ماکری» کاندیدای اپوزیسیون نیز با کسب 35 درصد آراء در رده دوم ایستاد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول