اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه:

چرا نهادهای حقوق‌بشری درباره حکم اعدام آیت‌الله نمر سکوت کرده‌اند

آیت‌الله رمضانی گفت: آیا این عادلانه است که فردی به عنوان دفاع از حق آزادی بیان مستحق جایزه بین‌المللی ساخاروف شود، اما آن عالم دینی که با سخنان روشنگرانه‌اش به وظیفه دینی خود عمل کرده است، محکوم به اعدام شود؟

چرا نهادهای حقوق‌بشری درباره حکم اعدام آیت‌الله نمر سکوت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدرضا رمضانی امام جمعه هامبورگ و رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در نماز جمعه این هفته مسجد امام علی(ع) به اقدامات ضد بشری آل سعود مبنی بر صدور حکم اعدام علیه آیت‌الله محمدباقر النمر و سکوت رسانه‌های گروهی واکنش نشان داد.

وی در خطبه‌های جمعه این هفته هامبورگ به وارونه جلوه دادن آزادی‌بیان توسط برخی دولت­‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه انسان در دنیای امروز، وارونه بودن برخی مسائل را به وضوح مشاهده می‌کند، چندی پیش در کشور عربستان شخص وبلاگ‌نویسی به نام رائف بدوی که در مقالات خود به جدایی دین از سیاست اشاره می‌داشت، به جرم «توهین به مقدسات» دستگیر شد و پس از محاکمه به تحمل 10 سال زندان محکوم شد.

آیت‌الله رمضانی بیان داشت: پس از مدتی همین شخص به عنوان اینکه از فعالان حقوق بشر است و در راستای دفاع از آزادی بیان و آزادی اندیشه متحمل رنج و سختی شده است، از سوی پارلمان اروپا به عنوان برنده جایزه ساخاروف برگزیده شد، مارتین شولز، رئیس پارلمان اروپا نیز در مراسم معرفی برنده این جایزه از پادشاه عربستان سعودی خواست تا هرچه زودتر زمینه آزاد کردن این وبلاگ‌نویس دربند را فراهم کند.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر وقتی یک عالم دینی به وظیفه شرعی و مسئولیت دینی خودش عمل می‌کند و از همین آزادی بیان استفاده کرده و درصدد استیفای حق و حقوق مردم است، پس از زندانی شدن محکوم به اعدام می‌شود و جالب اینجاست که رسانه‌های گروهی دنیا و آن‌ها که صدای حمایت از حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است، کاملاً سکوت می‌کنند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه اظهار داشت: حتی از انعکاس موضع‌گیری مراجع و بزرگان اسلامی در دفاع از این مجاهد نستوه خودداری می‌کنند. آیت‌الله محمدباقر النّمر که از علمای بزرگ و دلسوز اسلام است، متأسفانه امروز در بدترین وضعیت در زندان به سر می‌برد. عالمی که دغدغه دین و هدایت انسان و مقابله با ظلم و ستم را دارد، این طور مورد بی‌مهری قرار گرفته است. مقامات آل سعود باید بدانند قطعاً اجرای این حکم مشکلات فراوانی را برای کسانی که این گونه احکام ناعادلانه را اجرا می­‌کنند به وجود خواهد آورد و آزادی­‌خواهان جهان سکوت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول