اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نمونه‌ای موفق از فعالیت‌های قرآنی

شناسایی و تربیت آینده‌سازان تلاوت کشور/ آموزش اخلاق قرآنی در کنار تلاوت به نوجوانان

طرح اردوی استعداد‌های درخشان قرآنی یکی از برنامه‌های موفق در زمینه آموزش به نوجوانان است که در این گزارش به معرفی این طرح به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازیم.

شناسایی و تربیت آینده‌سازان تلاوت کشور/ آموزش اخلاق قرآنی در کنار تلاوت به نوجوانان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه معرفی فعالیت‌های موفق قرآنی کشور به عنوان الگو‌های قرآنی به معرفی طرح اردو‌ی استعداد‌های درخشان قرآنی می‌پردازیم.

 

 

این اردو به همت سازمان دارالقرآن الکریم از شهریور‌ماه سال ۱۳۹۲ با شناسایی تعدادی از استعداد‌های نونهال و نوجوان تلاوت قرآن کریم کار خود را در اردوگاه شهید حقانی استان البرز آغاز کرد. البته پیش از این و در سال ۱۳۹۰ طرح نغمه‌های آسمانی با حضور بیش از ۲ هزار نوجوان مستعد در زمینه تلاوت برگزار شد که از این تعداد ۱۰۰ نفر از برترین‌ها برای حضور در نخستین دوره اردوی استعداد‌های درخشان قرآنی دعوت شدند و تحت آموزش در زمینه‌های علوم مختلف تلاوت قرار گرفتند.

 

 

تربیت قرآنی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح است که برگزار‌کنندگان در کنار آموزش علوم و فنون تلاوت در این زمینه‌ هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند، همچنین شرکت‌کنندگان طرح در طول سال و خارج از فضای اردو تحت نظر هستند و هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی مورد آموزش و سنجش قرار می‌گیرند.

دومین دوره اردوی استعداد درخشان قرآنی بهمن‌ماه ۹۲ در مشهد مقدس برگزار شد و طی آن ۷۵ نفر از ۱۰۰ شرکت‌کننده دور نخست انتخاب و تحت آموزش قرار گرفتند. در دوره سوم هم که شهریور‌ماه ۱۳۹۳ در اردوگاه شهید حقانی برگزار شد ۷۵ نفر که حد‌نصاب لازم را در آزمون آمادگی ورود به چهارمین کسب کردند برگزار و این افراد تحت آموزش‌های مختلف قرار گرفتند.

 

 

چهارمین مرحله اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی از 21 تا 24 بهمن‌ماه با حضور 67 نوجوان قرآنی برتر در ساختمان جدید سازمان دارالقرآن برگزار شد و پنجمین دوره هم با حضور همین افراد شهریور‌ماه ۱۳۹۴ در اردوگاه شهید حقانی استان البرز برگزار شد.

به گفته مسئولان سازمان دارالقرآن این اردوها قرار است طی 5 سال ادامه داشته باشد و در طول این ایام باز هم استعداد‌های جدید شناسایی و به اردو ملحق می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول