اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نمونه‌ای موفق از فعالیت قرآنی

شیوه جامعةالقرآن در جذب مشارکت مردمی برای پرورش حافظان قرآن

جامعة‌القرآن مؤسسه‌ای است که با دست خالی بنا شد اما با برنامه‌ریزی درست و تلاش و کوشش ضمن گسترش شعب خود در داخل و خارج از کشور هزاران حافظ قرآن تربیت کرد.

شیوه جامعةالقرآن در جذب مشارکت مردمی برای پرورش حافظان قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، فعالیت‌های قرآنی در کشوراز سوی نهاد‌های مختلفی مانند سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، نهاد‌های وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، سپاه و بسیج و نهاد‌های قرآنی مردمی انجام می‌شود که هر یک از این‌ها به صورت مستقل برنامه‌ریزی‌ کرده به فعالیت می‌پردازند. با مشاهده برخی از این فعالیت‌ها به وضوح در‌می‌یابیم که برنامه‌ریزی انجام شده و فرایند اجرای آن کاملاً موفق است و شاید دیگر نهاد‌ها هم بتوانند از آن الگو‌برداری کنند.

خبرگزاری فارس قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی به معرفی الگو‌های موفق قرآنی کشور بپردازد که در این گزارش مؤسسه قرآنی جامعة‌القرآن معرفی می‌شود. 

مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) یکی از مؤسسات موفق کشور در زمینه تربیت حافظان قرآن است که طی 17 سال فعالیت‌ با گسترش شعب مؤسسه در همه نقاط کشور هزاران حافظ قرآن تربیت کرده است.

این مؤسسه توسط حجت‌الاسلام «محمد‌مهدی طباطبایی» و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در سال 1377 در شهر مقدس قم پایه‌گذاری شد و در همین سال با پذیرش 120 نفر کار خود را آغاز کرد و به منظور پیشبرد اهداف قرآنی خود و تربیت نسل جوان با برنامه‌ریزی‌های مرتب و منسجم و برگزاری دوره‌های مختلف آموزش حفظ و مفاهیم برای مقاطع سنی مختلف و خواهران و برادران در این عرصه خدا پسندانه گام‌های بزرگ و مؤثری برداشت.

این مؤسسه در طول سال‌های فعالیت خود با راه‌اندازی صد‌ها شعبه در داخل و خارج از کشور و جذب افراد قرآن دوست و خیران قرآنی سرعت و شتاب قابل‌ توجه و قابل تقدیری داشت.

طباطبایی با استفاده از تجارب موفق خود در زمینه‌های حفظ، قرائت، تفسیر و اداره جلسات مختلف قرآنی و با همکاری جمعی از حافظان، قاریان، اساتید و خیران، این کار بزرگ و پسندیده را آغاز کرد و در این میان نام «سید محمد‌حسین طباطبایی (علم‌الهدی)» نابغه قرآنی و فرزند حجت‌الاسلام «سید محمدمهدی طباطبایی» در گسترش و استقبال مردم از این مؤسسه بسیار مؤثر بوده است.

این خادم قرآن کریم در خصوص راه‌اندازی شعب مؤسسه می‌گوید: هنگامی که ما به یک شهر برای راه‌اندازی شعبه‌ای از مؤسسه می‌رویم در ابتدای راه کاملاً دستمان خالی است و شاید کار را از یک اتاق اجاره‌ای آغاز کنیم اما با کمی فعالیت و تلاش مردم هم به یاری ما می‌آیند و شاید مدتی بعد بتوانیم برای شعبه مؤسسه ساختمان هم خریداری کنیم.

وی عقیده دارد؛ مردم باید در ابتدا پایه‌های کار قرآنی را ببینند تا همان‌طور که از مجالس عزای امام حسین(ع) حمایت می‌کنند از فعالیت قرآنی هم حمایت کنند، باید مسئولان قرآنی فعالیت‌هایی را در نقاط مختلف کشور آغاز کنند تا خیران با مشاهده ثمرات آن در ادامه راه به یاری آنان بیایند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام «سید محمدمهدی طباطبایی» بنیانگذار و مدیر مؤسسه «جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت (ع)» در سال 1345 در شهر مقدس قم متولد و تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان ادامه داد و به علت علاقه زیادی که به علوم دینی داشت در سال 1362 وارد حوزه علمیه قم شد، وی در 17 سالگی ازدواج کرد و هم اکنون صاحب چهار فرزند به نام‌های «سیده بنت‌الهدی»، «سیده نورالهدی»، «سید محمدحسین (علم الهدی)» و «سید محمد‌باقر (مصباح الهدی)» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول