اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در واکنش به اقدامات مخالفان برای راه‌اندازی کودتا

روسف: هر کودتایی در برزیل ناکام خواهد ماند

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رئیس جمهور برزیل پس از انتقاد از اقدامات اپوزیسیون در راستای به راه‌اندازی کودتای ضددولتی در کشورش گفت که هر کودتایی در برزیل ناکام خواهد ماند.

روسف: هر کودتایی در برزیل ناکام خواهد ماند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل روز گذشته طی دیداری با خبرنگاران در کاخ «پلانتانو» واقع در «برزیلیا»، ضمن اشاره به این‌که برزیل در معرض خطر وقوع کودتای ضددولتی قرار دارد، اطمینان داد که دولتش در راستای خنثی سازی این کودتا با تمام وجود تلاش خواهد کرد بنابراین هر کودتایی در برزیل ناکام خواهد ماند.

وی در این راستا اذعان داشت: با رشد و شکوفایی جنش‌های غیر دموکراتیکی در برزیل مقابله خواهیم کرد.

رئیس جمهور برزیل افزود که از این پس با هر اقدام بی‌ثبات‌ کننده‌ای در کشور به شدت برخورد خواهد شد زیرا آرامش مردم برزیل برای ما اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل به هیچ‌کس اجازه نخواهیم داد تا آرامش ملت این کشور را به هم بزند.

وی ضمن اشاره به زندانی شدنش در دوران دیکتاتوری نظامی برزیل و تمام شکنجه‌ها و سختی‌هایی در زندان متحمل شده، اذعان داشت که برزیل پس از مدت‌ها رنج و سختی به حکومتی دموکراتیک دست یافت؛ همه شما به خوبی می‌دانید درباره چه چیزی حرف می‌زنم و به خوبی نیز از سختی‌های ملت این کشور در این مسیر اطلاع دارید.

در این راستا سیاست مداران و نمایندگان احزاب برزیل ضمن صدور بیانیه‌ای موسوم به «دفاع از دموکراسی» کارشکنی و اقدامات بی‌ثبات کننده افراط گرایان و تلاش‌های آن‌ها برای راه‌اندازی کودتا در کشور را محکوم کردند؛ نمایندگان در این بیانیه اظهار داشتند که هدف اپوزیسیون سرنگونی دولت مرکزی‌ است.

رؤسای احزاب در این بیانیه همچنین اعلام کردند که تا زمان پایان دوره ریاست جمهوری «روسف» ( 31 دسامبر 2018) از وی حمایت خواهند کرد و با هرگونه اقدام بی‌ثبات کننده‌ای که در صدد سرنگونی دولت کنونی و همچنین براندازی «روسف» از منصب ریاست جمهوری برزیل شود، به سختی مقابله خواهند کرد.

نمایندگان اعلام کردند که افراط گرایان مراقب باشند زیرا به صورتی آن‌ها را از صحنه خارج خواهیم کرد که دیگر نامی از آن‌ها در میان نباشد.

«روسف» اذعان داشت که راه‌های شکوفایی هرچه بیشتر اصول و ارزش‌های دموکراسی در برزیل را هموار خواهد ساخت.

وی در واکنش به اقدامات احزاب اپوزیسیون برزیل همچون حزب سوسیال دموکراسی مبنی بر ایجاد جریانی علیه وی، رو گذشته به خبرنگاران گفت که من اقدامات اپوزیسیون و توطئه‌چینی آن‌ها را محکوم می‌کنم.

رئیس جمهور برزیل همچنین افزود که اپوزیسیون تنها به دلیل دستیابی به مقاصد شوم خود در صدد نابودی برزیل برآمده است.

«روسف» از مردم کشورش خواست تا در این لحاظ سخت از وی در برابر جریان‌های مخالف دولت و همچنین از ایجاد ثبات در امور داخلی کشور حمایت کنند.

از ابتدای سال جاری میلادی «روسف» به دلیل بروز بحران‌های مالی اخیر و همچنین فسادهای مالی در بین مقامات ارشد برزیلی و همدستی با شرکت نفتی پتروبراس به دادگاه احضار شد تا مورد استیضاح قرار گیرد؛ مردم معتقدند که ضعف مدیریتی «روسف» موجب بروز این قبیل مشکلات در کشور شده است.

«دیلما روسف» روز 7 اگوست (16 مردادماه) اعلام کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند مشروعیتی که مردم کشور با انتخاب وی از طریق آراء عمومی به عنوان رئیس‌جمهور برای دو دوره متوالی به این شخص داده‌اند را از وی سلب کند.

در ماه مارس 2014 (اسفند 92) بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

بدین منظور 13 سناتور، 22 نماینده، 2 فرماندار، خزانه‌دار حزب کارگران و همچنین چندین نفر از مقامات سابق بخش اجرایی دولت به منظور شناسایی عاملان پرونده فساد شرکت «پتروبراس» مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گفته دادستان کل برزیل، بین سال‌های 2004 تا 2012، 3 درصد از ارزش قراردادهای امضا شده توسط شرکت «پتروبراس» صرف پرداخت رشوه به مقامات آن و تامین مالی اتحادیه‌های سیاستمداران از جمله حزب حاکم کارگران و شریک اصلی آن حزب جنبش دموکراتیک برزیل می‌باشد.

رسوایی فساد مالی «پتروبراس» به شدت بر روی نفت این کشور تاثیر گذاشته و منجر به سقوط سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار «سائوپائولو» و بحرانی شدن وضع اقتصادی برزیل شده است.

این رسوایی همچنین مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول