اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله رضا رمضانی:

سازمان کنفرانس اسلامی مدیریت حرمین شریفین را به دست افراد توانا بسپارد

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه گفت: سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی مدیریت حرمین شریفین مکه و مدینه را که متعلق به همه مسلمانان است، به دست اهل و افراد توانا به نمایندگی از سوی همه کشورهای اسلامی بسپارد.

سازمان کنفرانس اسلامی مدیریت حرمین شریفین را به دست افراد توانا بسپارد

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه و امام جمعه هامبورگ در خصوص حادثه دلخراش سرزمین منا بیانیه‌ای منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

باسمه تعالی شأنه

«وَمَن یَخْرُ‌جْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرً‌ا إِلَى اللَّـهِ وَرَ‌سُولِهِ ثُمَّ یُدْرِ‌کْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُ‌ه عَلَى اللَّهِ»  (نساء آیه 100)

حادثه­ دلخراش سرزمین منا جهان اسلام را به عزا نشاند. اینجانب به این مناسبت عرض تسلیت خود را به محضر مقدّس ولی عصر(عج)، مراجع معظم تقلید و خانواده‌های داغدیده تقدیم می‌دارم و از خدای متعال علوّ درجات را برای آن میهمانان حرم امن الهی و صبر جمیل را برای همه بازماندگان مسألت می­‌کنم.

مطابق شواهد و قرائن به دست آمده از صحنه­‌های ثبت شده، بی‌کفایتی و سهل‌انگاری مسئولان امر در چنین رخداد رقت‌باری، مسجل و نابخشودنی است و استناد آن به حجاج عذری بدتر از گناه تلقی می‌شود.

بی‌شک مسببان این حادثه غمناک که در آن بیش از 1500 حاجی بر اثر ازدحام جان باخته و بیش از 3000 نفر زخمی شده‌اند، باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای اسلام و محاکم بین‌المللی از طرف عموم مسلمین و به ویژه خانواده‌های شریف درگذشتگان که به جای آمادگی برای استقبال از زائرین خانه خدا، منتظر شناسایی و بازگشت جنازه‌های عزیزانشان هستند، یک حق مسلم است.

سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی نیز باید این همه بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی در برگزاری آبرومندانه و امن مناسک حج را محکوم کند و به کمک حوزه‌های علمیه و سایر عقلا و معتمدین جهان اسلام ترتیبی اتخاذ کنند تا مدیریت حرمین شریفین مکه و مدینه که متعلق به همه مسلمانان است، به دست اهل و افراد توانا به نمایندگی از سوی همه کشورهای اسلامی سپرده شود.

و البته این اولین بار نیست که امت اسلام در حرم امن الهی شاهد چنین بی‌کفایتی و بی‌مهری نسبت به حجاج بوده است. آنچه که تأسف بیشتر را بر می‌انگیزاند اینکه آن کسانی که باید خادم حرمین شریفین باشند و نمونه و مثالی از اسلام واقعی و ناب محمدی(ص) گردند، بر خلاف آیات صریح قرآن کریم که جنگ را در ماه‌های حرام ممنوع فرموده است، جان انسان‌های بی‌گناه را در یمن حلال شمرده و هر روزه با بی‌حرمتی به  کرامت انسانی و اسلامی بی‌گناهان و زنان و کودکان آنان را به خاک و خون می‌کشند و خانه‌های آن مظلومان بی‌پناه را بر سرشان خراب می‌کنند، در حالی که ریاکارانه در چاپ و پخش قرآن گوی سبقت را از همه می‌ربایند و در تشکیل صفوف ظاهری نماز منافقانه تلاش می‌کنند و این همان مهجوریت حقیقت قرآن کریم است که رسول اعظم(ص) و وارثان حقیقی قرآن از آن برای امت خوف داشتند.

این انتظار وجود دارد که همه رسانه‌های دنیا نسبت به این واقعه تأسف‌بار، عکس‌العمل نشان دهند و بر دفاع از حقوق اولیه انسان‌ها تأکید کنند و البته جای سؤال است که چرا برخی رسانه‌های غربی که مدعی دفاع از حقوق انسان و بشرند، در این چند روز اخیر سکوت معناداری اختیار کرده و فریادهای مطالبه جویانه آنان به خاموشی گراییده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول