اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مولوی آخوند بایرام سلاق در گفت‌وگو با فارس:

وهابی‌های آل‌سعود امنیت حجاج را به خطر انداخته‌اند/ دنیای اسلام کلیدداری حرمین شریفین را عهده‌دار شود

مولوی آخوند بایرام سلاق از علمای اهل سنت گفت: خداوند آل‌سعود را لعنت کند و شهدان این فاجعه را شامل شفاعت حضرت پیامبر(ص) قرار دهد، وقتی جنایات و عدم کفایت آل‌سعود سال به سال بیشتر می‌شود، آن‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

وهابی‌های آل‌سعود امنیت حجاج را به خطر انداخته‌اند/ دنیای اسلام کلیدداری حرمین شریفین را عهده‌دار شود

مولوی آخوند بایرام سلاق مدیر حوزه علمیه فاروقیه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه حادثه منا نه تنها بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود را نشان می‌دهد، ابراز داشت: بلکه در اینجا یک توطئه مخفی وجود دارد و در پشت پرده طراحانی از اسرائیل تا آمریکا و متحدینش عربستان سعودی هستند که در این موضوع صددرصد نقش داشته‌اند.

وی افزود: آن‌ها این نقشه شوم را برای اختلاف انداختن علیه مسلمانان جهان ریختند، اگر این گونه نبود، چرا در مسیر مسلمانانی که به منا می‌روند برای سنگ انداختن سد معبر درست کردند و همه را مجبور کردند که از یک راه بروند که حجم آن جاده ظرفیت این جمعیت را نداشت.

مولوی آخوند بایرام سلاق اظهار داشت: وهابی‌های آل‌سعود امنیت حجاج را سلب کردند، خداوند آن‌ها را لعنت کند و به دردهایی مبتلا کند که لاعلاج باشد، دیروز بنده وقتی این صحنه‌ها را در تلوزیون دیدم، چند ساعت گریه کردم، این گونه جنایت و خیانت آل‌سعود را! در حالی که حجاج برای مبری شدن از گناهان دنیوی آنجا رفتند که پاک شوند و از مکه مکرمه به کشورهای خودشان برگردند که این بلا را به سرشان آوردند.

وی ادامه داد: خداوند آل‌سعود و مسببان این حادثه را لعنت کند و شهیدان این فاجعه را شامل شفاعت حضرت پیامبر(ص) قرار دهد، وقتی جنایات و عدم کفایتی آل‌سعود سال به سال بیشتر می‌شود، آن‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و بنده از دنیای اسلام می‌خواهم بنشینند و درباره کلیدداری حرمین شریفین به طریق شورایی و یا اگر نشد یک کسی این امر را بر عهده بگیرد که لیاقت آن را داشته باشد.

این عالم اهل سنت در پایان خاطرنشان کرد: من از دنیای اسلام می‌خواهم علیه آل سعود که متحد و در چنگ اسرائیل و آمریکا است، متحد شوند، باید همه بر اساس مرجع که دین و قرآن و پیامبر(ص) ما یکی است متحد شوند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول