اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

صباح‌زنگنه در گفت‌وگو با فارس:

حادثه امروز عربستان غیرقابل گذشت و مسئولیت آن بر عهده دولت عربستان است/دولتمردان سعودی نمی‌توانند در برابر پول‌پرستی‌شان بایستند

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: کشته‌شدن این تعداد زیاد از حاجی‌ها غیر قابل گذشت است و طبعاً مسئولیت این گونه حوادث در درجه اول به مسئولان دولت عربستان باز می‌گردد.

حادثه امروز عربستان غیرقابل گذشت و مسئولیت آن بر عهده دولت عربستان است/دولتمردان سعودی نمی‌توانند در برابر پول‌پرستی‌شان بایستند

صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه امروزدر منا اظهارداشت: این اتفاق با این حجم و کشته‌شدن این تعداد زیاد از حاجی‌ها غیر قابل گذشت است و طبعاً مسئولیت اینگونه حوادث در درجه اول به لحاظ تهیه مقدمات و وسائل رفت و برگشت به سمت جمرات، به مسئولان دولت عربستان باز می گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از حجاج کشورمان نیز عده‌ای در این حادثه قربانی شدند تصریح کرد: باید تلاش می‌شد که به اعتبار همه مسلمانان چنین خدشه ای وارد نشود که برای انجام مراسم واجب شرعی که آن هم یک بار در طول عمر رخ می‌دهد چنین حوادثی اتفاق بیفتد؛ همچنین در کشورهای مختلف نباید در آموزش‌های حجاج کوتاهی صورت گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: در موضوع سقوط جرثقیل نیز حتما مسئولیت کامل به عهده دولت عربستان و تفکر تجاری حاکم بر دولتمردان عربستان است چرا که تمام مناطق پیرامون مسجدالحرام را به مراکز سودآوری تبدیل کرده‌اند، آن هم در منطقه‌ای که بر امنیت آن در قرآن کریم تأکید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه می‌بینیم که سیطره پول پرستان در این کشور وجود دارد، از این رو مسئولیت این حوادث به عهده دولتمردان سعودی است که نتوانستند در برابر حرص و طمع خود بایستند.

امروز دوم مهرماه سازمان دفاع شهری سعودی اعلام کرد که در جریان ادای مناسک حج در سرزمین منا  دست کم 220 حاجی در ازدحام سرزمین منا کشته و 450 نفر دیگر زخمی شدند.

از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته است،در یازدهمین روز از ماه ذی‌الحجة نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول