اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با فارس:

مسلمانان با قیام و اعتراض تولیت انحصاری موسم حج را از رژیم سفاک سعودی بگیرند

قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه حوادث امسال حج نشان داد که رژیم سعودی صلاحیت لازم برای مدیریت چنین تجمع عظیمی را ندارد و بی کفایت است گفت: مسلمانان باید با قیام و اعتراض تولیت انحصاری حج را از دست چنین رژیم سفاکی خارج کنند.

مسلمانان با قیام و اعتراض تولیت انحصاری موسم حج را از رژیم سفاک سعودی بگیرند

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اظهار تأسف واقعه پیش‌آمده امروز در سرزمین منا و کشته شدن بیش از 350 حاجی گفت: حج همایش جهان اسلام و کنگره بزرگ مسلمانان است و ایجاد یک فضای با آرامش و امنیت بسیار مهم است، تمام یک و نیم میلیارد مسلمان جهان اسلام چشم‌شان به این موسوم دوخته شده و باید مدیریتی قوی آنجا را اداره کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه حوادثی که امسال اتفاق افتاد نشان داد که رژیم سعودی صلاحیت لازم برای مدیریت این موسوم عظیم را ندارد و بی کفایت است.

فروزنده در ادامه گفت: همه مسلمانان جهان باید قیام و اعتراض کنند و مدیریت چنین مراسم مهمی را از دست چنین رژیم سفاکی خارج کنند.

وی لازمه مدیریت منسجم و قوی را، مدیریت و اجماع همه مسلمانان در این موسوم دانست و گفت: باید شورایی از مجموعه کشورهای اسلامی تشکیل شود و موسوم حج را مدیریت و نظارت کند.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسئله حج بزرگترین تجلی ملت‌های مسلمان است و باعث همدلی و همراهی و همزبانی آنها می‌شود، تأکید کرد: حج بستری است که مسلمانان جهان باید به صورت جدی علیه رژیم سعودی بپاخیزند و شرایط تشکیل شورایی منسجم، متشکل، و مدیر برای حجاج فراهم شود.

امروز دوم مهرماه سازمان دفاع شهری سعودی اعلام کرد که در جریان ادای مناسک حج در سرزمین منا  دست کم 220 حاجی در ازدحام سرزمین منا کشته و 450 نفر دیگر زخمی شدند.

از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته است،در یازدهمین روز از ماه ذی‌الحجة نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول