اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی رفسنجانی : آمریکا به عنوان شیطان بزرگ مسئول جنایات اسرائیل است

کار بجائی رسیده که ریگان رئیس جمهور شیطان بزرگ ، پیغام می فرستد و از جنایات اسرائیل اظهار تاسف می کند در صورتی که مسئول جنایت خود او می باشد و ما باید نسبت به جنایات او اظهار تاسف بکنیم که اینقدر قسی القلب است .

هاشمی رفسنجانی : آمریکا به عنوان شیطان بزرگ مسئول جنایات اسرائیل است

رخدادهای 29 شهریور 1361

چکیده

  • آیت الله هاشمی رئیس مجلس با اشاره به جنایت اخیر اسرائیل : حالا کار بجائی رسیده که ریگان رئیس جمهور شیطان بزرگ ، پیغام می فرستد و اظهار تاسف می کند .

 

  • نخست وزیر : سکوت گورستانی دولت های اسلامی بهترین مشوق آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای قتل عام بی رحمانه مردمی است که گناهشان ایمان به اسلام می باشد .

 

  • شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از جنایات بی سابقه و تاریخی رژیم صهیونیستی به همراه فالانژیست ها در لبنان طی بیانیه ای بدون ذکر نام اسرائیل این جنایات را محکوم کرد. 

 

  • بر اثر انفجار بمبی که توسط منافقین در ترمینال خزانه تهران کار گذاشته شده بود 24 نفر از هم وطنان مجروح و یک تن شهید شد . 

آیت الله هاشمی رفسنجانی : آمریکا به عنوان شیطان بزرگ مسئول جنایات اسرائیل است

گروهی از خواهران و برادران عضو حزب جمهوری اسلامی امیرکلای بابل به همراه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا دکتر قائمی نماینده امیرکلا گزارشی از فعالیت های حزب جمهوری اسلامی این شهرستان داد و آنگاه رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت :  در تاریخ اسلام ، حزبی با این خصوصیات نداشته ایم که آزمایش کنیم. انقلابی هم با این خصوصیات نداشته ایم . مردمی هم مثل مردم ایران نداشتیم. همه این شرایط جدید  ، مرهون انقلاب اسلامی است و برای نخستین بار در تاریخ شیعه ، حزبی بر مبنای ولایت فقیه و در چارچوب اسلام و با تاثید امام و ولی فقیه به وجود آمده است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت : در حالی که مجلس شورای اسلامی از خود شما است، مجلس حزب اللهی ، دولت حزب اللهی، حزبش حزب اللهی ، مردمش حزب اللهی در خدمت رهبر می باشند ، بایستی از آن استفاده مناسب کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به جنایات اسراثیل در غرب بیروت گفت : دنیای امروز دنیای زشت و فاسدی است و به همان اندازه ما وظیفه سخت و مشکلی برعهده داریم. شما می بینید امروز درگوشه ای از دنیا در غرب بیروت چه فجایعی به بار می آورند ، در حالی که در کشورهای عربی، نمایندگان بیش از 100 میلیون مسلمان دور هم نشستند و مردم لبنان و مردم فلسطین را فروختند و در کاخ های خود نشسته و از دور بمباران های رژیم اشغالگر قدس را تماشا می کنند. این ها بعد از دو ماه در فاس گردهم جمع شدند و آن قطعنامه را صادر کردند.

هاشمی ادامه داد : آن ها اگر از همان اطاق کنفرانس فاس یک دستور متحد صادر می کردند و شیرهای نفت خود را بایک پیام رادیوئی بر روی آمریکا و اسرائیل می بستند این ها تسلیم می شدند و این حرکت ساده کافی بود که دنیای استکبار بشکند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جنایات رژیم اشغالگر قدس در لبنان افزود: آنچه در لبنان پیش آمده ، دل سنگ را می شکند و هر درنده ای که بفهمد نمی تواند اشک نریزد ، این جنایتکاران صهیونیست روز گذشته به اردوگاه های فلسطینی های آواره ریختند و زن ، کودک ، جوان و پیر، همه را قتل عام کردند . زندگیشان، مزرعه شان ، دام هایشان و هستی شان دست اسرائیلی هاست و در خیمه ها و در زیر چادرها و در کوه ها در جنوب لبنان جمع شده اند و از همه مواهب زندگی فقط زنده اند. از امکانات زندگی به قدری که نمیرند، استفاده می کنند ، مردمی که این طوری زندگی می کنند و همه هستی شان دست اسرائیل غاصب است ، آن و قت این متجاوزان صهیونیستی ریختند توی ا اردوگاه های آنها و جنایتی کردند که آدم نمی تواند به زبان ادا کند ، تا چه رسد که به چشمش ببیند. اینها با این جنایت هزاران نفر را شهید کردند ، بیمارستان هارا پر کردند ، برای چه؟ برای این که زهرچشمی بگیرند.

وی گفت: رزمندگان فلسطینی که می بایست در آنجا بودند و از آنها دفاع می کردند، با توطئه آمریکا و ارتجاع عرب و جنایتکارانی مثل صدام ، مبارک و سادات و امثال اینها اسلحه شان را زمین گذاشتند و رفتند ، بنابر این وقتی حامیان مسلحشان رفتند، اینها زن و کودک و جوان همه را قتل عام کردند تا مبادا فردا یک بچه اسلحه به دست بگیرد و آن ها را از لبنان بیرون کند ، زیرا حضور آن ها را در لبنان برای خود خطر می دانند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود خطاب به ریگان گفت: حالا کار بجائی رسیده که ریگان رئیس جمهور شیطان بزرگ ، پیغام می فرستد و اظهار تاسف می کند کسی که تاکنون اسرائیل را تشویق کرده و اسلحه به دست آن داده و با قدرت سیاسی خود روسای کشورهای مرتجع عرب را به نفع اسرائیل حرکت داده است، حالا اظهار تاسف می کند ، در صورتی که مسئول جنایت خود او می باشد و ما باید نسبت به جنایات او اظهار تاسف بکنیم که اینقدر قسی القلب است و چنین انسان هایی را بر سر این مردم محروم و مسلمان مسلط می کند.

در آینده نباید اجازه بدهیم افرادی نظیر سران عرب بر کشورهای اسلامی حکومت کنند

وی با اشاره به اظهارتاسف سران مرتجع چند کشور عربی نسبت به قتل عام مردم مسلمان لبنان گفت : این و جدان دنیاست ، این مدعیان حقوق بشر دنیا هستند. این متمدن های به اصطلاح متمدن دنیا هستند. اینها سران کشورهای عربی هستند و این طور رفتار می کنند. ما در چنین دنیابی زندگی میکنیم مسئولیت ما بسیار سنگین است و باید این دنیای تیره و تاریک را عوض کنیم، اسلام باید عو ض کند ، رسالت اسلامی ، قرآن باید عوض کند و ما حامل این رسالتیم.

و ی خطاب به حاضرین گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم بنیانگزار یک حرکتی باشیم که جلوی این جنایت ها را در تاریخ بگیرد و در دنیای اسلام اجازه ندهیم که این قدر انسان های بی صلاحیت مسئولیت هائی برعهده بگیرند و روی اقیانوس های نفت بنشینند و امپراطور دنیای اسلام باشند و مسلمان هاو محرومین این طور تحت ستم استکبار جهانی قرار بگیرند.(1)

میرحسین موسوی : اسرائیل به اتکا آمریکای جهانخوار جنایت می کند

به دنبال کشتار وحشیانه و ددمنشانه مسلمانان  لبنان توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی که به منظور سرکوب و نابودی مسلمانان در مبارزه بی امانشان با آمریکا و صهیونیسم و ایادی مرتجعشان در منطقه انجام می شود بیانیه ای از سوی میرحسین موسوی نخست وزیر انتشار یافت .

در بخشی از این بیانیه آمده است : کشتار بی رحمانــه مردم محروم و مظلوم لبنان توسط تروریست های حاکم بر سرزمین های اشغالی فلسطین ، ابعاد جدیدی پیدا کرده است . امپریالیسم جنایتکار آمریکا و خلف خونخوارش صهیونیسم غاصب ، جنایتی هولناک در بیروت آفریدند. فاجعه دیر یاسین ، کفر قاسم در ابعاد بسیار وسیع تری در مرکز یک کشور عربی و اسلامی تکرار می شود.

موسوی افزوده است : مناخیم بگین تروریست جنایتکار که تا چندی پیش در سرزمین های اشغالی ، مردم بی گناه را کشتار می کرد امروز با اتکا به شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار با جسارت تمام بر اثر سکوت ذلت بار سران کشورهای اسلامی و عربی در بیروت هر چه می تواند می کند .

سکوت گورستانی دولت های اسلامی بهترین مشوق آمریکا / اعراب شیرهای نفت را به روی آمریکا ببندند

وی ادامه داد : سکوت گورستانی دولت های اسلامی بهترین مشوق آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای قتل عام بی رحمانه مردمی است که گناهشان ایمان به اسلام می باشد . عمق فاجعه هنگامی نمایان می شود که دریابیم امروز کشورهای عربی با بستن شیرهای نفت خود به سوی آمریکا و غرب می توانند به تمام این ماجراهای خفت بار خاتمه دهند . (2)

شورای امنیت بدون ذکر نام اسرائیل جنایات بیروت را محکوم کرد !

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از جنایات بی سابقه و تاریخی رژیم صهیونیستی به همراه فالانژیست ها در لبنان طی بیانیه ای بدون ذکر نام اسرائیل این جنایات را محکوم کرد . (3)

انفجار بمب توسط منافقین در خزانه تهران

بر اثر انفجار بمبی که توسط منافقین در ترمینال خزانه تهران کار گذاشته شده بود 24 نفر از هم وطنان مجروح و یک تن شهید شد . (4)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 29 شهریور 1361 ، صفحه 2

2- کیهان ، 29 شهریور 1361 ، صفحه 15

3- اطلاعات ، 29 شهریور 1361 ، صفحه 20

4- اطلاعات ، 30 شهریور 1361 ، صفحه 15

پژوهشگر:  سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول