اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

۳۳ سال پیش در چنین روزی

هاشمی: دشمن دست از سر ما برنمی دارد

هاشمی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام گفت : شما مطمئن باشید اگر ما دست از سر دشمن برداریم دشمن دست از سر ما بر نمی دارد و اجازه نمی دهد اسلام به طور آزاد در این کشور و در منطقه حرکت بکند.

هاشمی: دشمن دست از سر ما برنمی دارد

رخدادهای 20 شهریور 1361

چکیده

  • دکتر محسن نوربخش رئیس کل بانک مرکزی: ایران به هیچ وجه قصد فروش سهام خود در کروپ و بابکوک را ندارد زیرا این سرمایه گذاری ها فعلا سودآورند .

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار گروهی از خانواده های شهدا بسیجی ها را عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمن و ضد انقلاب خواند .

 

  • وزارت امور خارجه تصمیمات کنفرانس فاس را نمونه برجسته همدستی پاره ای از سران مرتجع کشورهای عربی با استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی دانست.

 

وزارت امور خارجه: با توجه به شرایط نامساعد دانشجویان مسلمان ایرانی در آلمان فدرال مدیریت انستیتو گوته در تهران به وزارت ارشاد اسلامی واگذار شود .

 

  • پلیس سعودی بار دیگر تظاهرات زائران ایرانی در مدینه را متفرق کرد . رادیو سعودی اعلام کرد پلیس این کشور دیروز تظاهرات صدها هزار زائر ایرانی در مدینه را متفرق ساخت .

 

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان موفق شدند عناصر تشکیلات محارب و ملحد پیکار انقلابی را دستگیر کرده و به مراجع ذیصلاح قضایی تحویل دهند . 

 

  • مسئول ترور های انجام شده در شیراز همراه با دو تن از افراد رده بالای منافقین به هلاکت رسید .

رئیس کل بانک مرکزی : ایران به هیچ وجه قصد فروش سهام خود در کروپ را ندارد

دکتر محسن نوربخش رئیس کل بانک مرکزی ایران که به منظور شرکت در اجلاس هیئت مدیره کمپانی گروپ به آلمان فدرال سفر کرده است روز گذشته طی مصاحبه ای اوضاع اقتصادی ایران را مطلوب توصیف کرد .

دکتر نوربخش در مورد تصمیم ایران راجع به سهام کروپ گفت : ایران به هیچ وجه قصد فروش سهام خود در کروپ و بابکوک را ندارد زیرا این سرمایه گذاری ها فعلا سودآورند . وی در زمینه ذخایر ارزی ایران نیز گفت : در نتیجه سیاست های دولت ایران نه تنها ذخایر ارزی ما ثابت مانده بلکه افزایش نیز یافته است .

وی یادآور شد : با کشف سرمایه های مخفی شاه در ایران و انتقال آن ها به بانک مرکزی ایران مرتبا به ذخایر ارزی کشور افزوده می شود . نوربخش همچنین گفت : طی این مدت ایران حتی قادر به خرید سهام و سرمایه گذاری از بانک های خارجی غیر آمریکایی شده است .

رئیس کل بانک مرکزی ایران در این مصاحبه شایعه فروش طلا توسط ایران را تکذیب کرد و افزود : ما حتی مقداری نیز طلا برای خود خریداری کرده ایم .

وی در مورد جنجال اخیر رژیم بغداد در مورد صادرات نفتی ایران نیز گفت : خلاف جنجال های اخیر صادرات نفتی ایران همچنان روزانه به طور متوسط 7/1 تا 2 میلیون بشکه ادامه دارد و هیچ تانکر نفتی نیز تاکنون مورد حمله رژیم عراق قرار نگرفته است .

نوربخش در مورد فروش نفت به آمریکا نیز گفت : ایران نفت به آمریکا نمی فروشد و احتمالا نفت ایران از طریق دلالان بین المللی به آمریکا فروخته شده است . (1)

آیت الله هاشمی : بسیجی ها مهم ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمن و ضد انقلاب هستند

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار گروهی از خانواده های شهدا بسیجی ها را عامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمن و ضد انقلاب خواند .

وی گفت : آن روزی که امام امت ارتش بیست میلیونی را پیریزی کردند و برای آموزش جوانان کشور اعلام بسیج عمومی نمودند ، هیچ کس فکر نمی کرد یک روزی این ارتش مردمی با این سرعت در دفاع از کشور و انقلاب این همه موثر و مفید باشند و این روزها بدنه اصلی نیروهای رزمنده و بدون اغراق مهم ترین عامل پیروزی ما همین جبهه مبارزه با نفاق و محاربین در داخل و هم جبهه مبارزه با متجاوزین بعثی در مرزها را بسیج مستضعفین و مردمی تشکیل می دهند و خالص ترین نوع جهاد را نیز همین جوان های بسیجی که جهاد و جنگ در راه حق را به عنوان یک وظیفه انتخاب کرده اند انجام می دهند .

وی خطاب به بسیجی ها گفت : شما جوان ها و نوجوان ها وارثان حقیقی و صالح و صاحبان اصلی این انقلاب هستید ، زیرا هیچ کس به جز امام  به اندازه خانواده شهدا از انقلاب طلبکار نیستند و این شما ها هستید که می دانید انقلاب و اسلام برای موفقیت چه بهایی پرداخته و چه چیزهایی تقدیم کرده است ، بنا بر این حاضر نیستید که هر زمزمه ضد انقلابی و ضد اسلامی را در محیط خود تحمل کنید .

هاشمی همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام گفت : شما مطمئن باشید اگر ما دست از سر دشمن برداریم دشمن دست از سر ما بر نمی دارد و اجازه نمی دهد اسلام به طور آزاد در این کشور و در منطقه حرکت بکند لذا ما برای دفاع از اسلام و انقلاب و دفاع از محرومان و مستضعفان و مبارزه با ستم و تجاوز و مخصوصا تجاوز امپریالیست ها و صهیونیست ها باید از این ارتش بیست میلیونی و از این نیروی عظیم انسانی و از این موج نیرومند اسلامی که جوان ها را این گونه به شعله آتش تبدیل کرده استفاده کنیم و انشاء الله صلاحیت این که لقب سرباز امام زمان را به خود نسبت دهیم داشته باشیم . (2)

میرحسین موسوی خواستار شد ؛ اقدامات امنیتی علیه عوامل آمریکا را اطلاع رسانی کنید

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و عضو شورای عالی قضایی در رابطه با بمب گذاری ها و ترورهای کور اخیر در پیامی از نخست وزیر خواست مسئولین امر و مقامات انتظامی اقداماتی در ایجاد پوشش امنیت اجتماعی متناسب با وضع موجود انجام داده اند را گزارش کنند.

در همین رابطه میرحسین موسوی نخست وزیر در نامه ای خطاب به ناطق نوری وزیر کشور نوشت : با توجه به مسئولیت وزارت کشور در امر تدبیر امنیت کشور ، دستور فرمائید آن بخش از اقدامات شورای امنیت کشور را که در رابطه با مبارزه با ایادی قدرت های استکباری در کشور صورت می گیرد و افشای آن لطمه ای به امنیت کشور وارد نمی آورد ، در اختیار ریاست محترم دیوان عالی کشور ، مسئولین و مردم قرار دهند . (3)

ایران به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط اعراب را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه ای که بعد از ظهر دیروز در رابطه با تصمیمات کنفرانس فاس انتشار داد این تصمیمات را نمونه برجسته همدستی پاره ای از سران مرتجع کشورهای عربی با استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی دانسته و حمایت همه جانبه ایران از آرمان فلسطین را اعلام کرد .

در بخشی از این بیانیه آمده است : شناسایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس فاس مهر تائیدی از سوی سران عرب شرکت کننده در کنفرانس بر اشغال فلسطین و بیت المقدس و تجاوزات مکرر آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب به سرزمین های اسلامی و تحقیر امت اسلام طی سی و چهار سال جنایت و تجاوز اسرائیل است .

در ادامه تاکید شده است : این شناسایی در عین حال ، نشانه بی توجهی کامل به مظلومیت امت آواره فلسطین و نمونه برجسته همدستی پاره ای از سران مرتجع کشورهای عربی با استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی در جهت تحقق روند کمپ دیوید می باشد .

وزارت خارجه همچنین در این بیانیه تاکید کرده است : حل مسئله فلسطین جز با برکندن غده سرطانی اسرائیل از منطقه و بازگرداندن سرزمین فلسطین و بیت المقدس به صاحبان اصلی آن امکان پذیر نیست . استمرار مبارزه قهرآمیز و آشتی ناپذیر امت اسلام با اتکال به خداوند و بهره گیری از روش های مکتبی مبارزه ضامن آزادی قدس و سرزمین اشغال شده فلسطین است.(4)

انستیتو گوته به وزارت ارشاد اسلامی واگذار می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد : با توجه به شرایط نامساعد دانشجویان مسلمان ایرانی در آلمان فدرال و سلب اختیار زندگی آزادانه از ایشان و پشتیبانی بی دریغ دولت و پلیس آلمان از ضد انقلاب تصمیم گرفته شد مدیریت انستیتو گوته در تهران به وزارت ارشاد اسلامی واگذار شود .

اصغر زاده معاون امور بین المللی و وزارت ارشاد اسلامی نیز در ملاقات با کاردار سفارت آلمان غربی در ایران اعلام کرد : ظرف دو ماه آینده مسئولیت اداره انستیتو گوته که تاکنون به وسیله دولت آلمان غربی انجام می شد ، به وزارت ارشاد اسلامی محول خواهد شد . (5)

خوئینی ها درخواست لغو تظاهرات مسلمانان در حج را رد کرد

پلیس سعودی بار دیگر تظاهرات زائران ایرانی در مدینه را متفرق کرد . رادیو سعودی اعلام کرد پلیس این کشور دیروز تظاهرات صدها هزار زائر ایرانی در مدینه را متفرق ساخت . این تظاهرات که راهپیمایی وحدت نام دارد از سوی موسوی خوئینی ها مسئول زائران ایرانی علیرغم درخواست لغو آن از سوی مقامات سعودی ترتیب یافته بود .

رادیو رسمی سعودی به نقل از یک مقام مسئول وزارت کشور عربستان متذکر شد سخنرانی خوئینی ها در این مراسم همچون شعارهای تظاهرکنندگان و پلاکاردها با تصاویر آنان دور از اصول مذهبی بوده است . قبلا وزیر حج عربستان گفته بود مسائل سیاسی نباید در حج مطرح گردد و خواستار عدم حمله به آمریکا ، شوروی و اسرائیل در مراسم حج شده بود . (6)

11 عضو منتشعب از گروهک پیکار در خوزستان دستگیر شدند

روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد طی هفته گذشته نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوزستان موفق شدند عناصر تشکیلات محارب و ملحد پیکار انقلابی که اخیرا به دنبال اختلافات شدید درون گروهی از جناح انقلابی پیکار منشعب شده بود را قبل از این که بتواند در ساخت جدید تشکیلاتی علیه انقلاب اسلامی اقدامی نمایند دستگیر کرده و به مراجع ذیصلاح قضایی تحویل دهند . (7)

خبر دیگر این که مسئول ترور های انجام شده در شیراز همراه با دو تن از افراد رده بالای منافقین به هلاکت رسید . به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه 9 همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) برادران عضو سپاه در مرودشت به یک اتومبیل سواری مشکوک شده و به وی ایست می دهند ، سرنشینان این اتومبیل ضمن عدم توجه به فرمان ایست برادران به سوی آنان تیراندازی می نمایند که در تیراندازی متقابل هر سه سرنشین این اتومبیل که همه از اعضای رده بالای منافقین جنایتکار در شیراز بوده اند به هلاکت می رسند . (8)

پی نوشت:

1-  کیهان ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 2

3- جمهوری اسلامی ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 11

4- اطلاعات ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 3

5- اطلاعات ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 3

6- کیهان ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 2

7- کیهان ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 2

8- جمهوری اسلامی ، 20 شهریور 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول