اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بحرالعلوم در گفت‌وگو با فارس:

مشارکت سازنده سازمان دارالقرآن با طرح 1449/ تربیت 60 هزار حافظ سوره «یس»

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به مشارکت این سازمان با طرح فراگیر 1449 از تربیت 60 هزار حافظ سوره مبارکه «یس» در تابستان امسال خبر داد.

مشارکت سازنده سازمان دارالقرآن با طرح 1449/ تربیت 60 هزار حافظ سوره «یس»

«محمدمهدی بحرالعلوم» معاون آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت های قرانی خبرگزاری فارس با اشاره به مشارکت این سازمان با طرح فراگیر قرآنی 1449، اظهار داشت: سازمان دارالقرآن تربیت 60 هزار نفر برای این طرح پیش‌بینی کرد که بر اساس آن به هر استان سهمیه‌ای اختصاص داد.

وی با بیان اینکه هر استان بر اساس سهمیه‌ای که دارد در طول تابستان اقدام به برگزاری کلاس‌های حفظ سوره مبارکه «یس» کرده است، افزود: با توجه به اینکه امسال طرح 1449 با محوریت سوره مبارکه «یس» برگزار می‌شود، ما سهمیه‌هایی متناسب با ظرفیت استان‌ها در نظر گرفتیم به طوری که استان‌ تهران با تربیت 5 هزار و 500 نفر، فارس با تربیت 3 هزار و 800 نفر و مازندارن با تربیت 3 هزار و 200 نفر بیشترین سهمیه را داشتند.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در 11 جلسه تدارک دیده شد، خاطر نشان کرد: در هر کلاس 20 تا 25 قرآن‌آموز شرکت کردند که سازمان دارالقرآن با توجه به تعهدی که داده بود بر اساس گزارش‌ استان‌ها به ازای هر قرآن‌آموز 7500 تومان بودجه در نظر گرفته است.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در پایان این کلاس‌ها از افراد آزمونی اخذ می‌شود، گفت: این آزمون به صورت هم‌زمان جمعه 13 شهریورماه ساعت 9 صبح در تمامی استانهای کشور برگزار می‌شود. در این آزمون 30 سؤال چهارگزینه‌ای قرار داده‌ایم که توانمندی افراد را در حسن حفظ و بخشی از ترجمه آیات سوره مبارکه «یس» مورد سنجش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نتایج این آزمون حداکثر یک هفته پس از برگزاری آزمون اعلام و به دبیرخانه مرکزی طرح 1449 ارسال می‌شود، خاطر نشان کرد: برگزیدگان در این آزمون در قرعه کشی طرح فراگیر 1449 شرکت داده می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 که نیمه دوم شهریورماه برگزار می‌شود، به قید قرعه به 3 هزار نفر از برگزیدگان جوایزی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول