اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هزاران برزیلی در حمایت از «روسف» به خیابان‌ها آمدند

هزاران تن از مردم برزیل به رهبری سران سازمان‌های اجتماعی در هشت ایالت این کشور به خیابان‌ها آمده و از دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل حمایت کردند.

هزاران برزیلی در حمایت از «روسف» به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، هزاران برزیلی در روز پنجشنبه در هشت ایالت این کشور آمریکای جنوبی به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهایی ضمن ابراز حمایت خود از دموکراسی و دولت «دیلما روسف»، اقدامات خرابکارانه اپوزیسیون را به منظور افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در کشور رد کرده و مورد محکومیت قرار دادند.

در این تظاهارت نزدیک به پنج هزار برزیلی در «کوریتیبا» مرکز ایالت «پارانا» مسیری را تا میدان «بوکا مالدیتا» طی کرده و به 200 هزار کارگر دیگر که در منطقه «ماسئیو» تجمع کرده بودند، پیوستند.

به گفته رسانه‌های برزیلی این تظاهرات به رهبری اتحادیه کارگران، اتحادیه ملی دانشجویان، جنبش‌های کارگران روستایی بدون زمین و کارگران بدون سقف بر پا شده است.

رهبران تظاهرات روز گذشته برزیل طی این اقدام همچنین از تجمع افراد در سالوادور، باهیا، فورتالزا، سه‌آرا و ماتو گراسو دو سول خبر داده و تأکید کردند که به اعتقاد تظاهرکنندگان «ادواردو کونچا» رئیس مجلس این کشور به عنوان مروج اصلی بی‌ثباتی در کشور به شمار می‌رود.

تجمع کنندگان در این اقدام همچنین اعلام کردند که این تظاهرات پاسخی به تظاهرات انجام شده در یکشنبه گذشته در «سائوپائولو» و «ریو دو ژانیرو» در این کشور بوده و از طرح‌های پیشنهادی برای احیای اقتصادی و رشد کشور نیز دفاع می‌کند.

اعضای اپوزیسیون برزیل یکشنبه گذشته در اعتراض به مشکلات اقتصادی و فساد در دولت مشروع «روسف» به خیابان آمده و علیه وی تظاهرات کردند.

در این میان «آلویسیو نونس فره‌ایرا» سناتور برزیلی نیز بدون ارائه هیچ گونه شواهدی خواستار برپایی دادگاهی علیه رئیس جمهور این کشور و محاکمه وی شد.

از سویی دیگر «آئسیو نوس» رهبر حزب سوسیال دموکرات برزیل نیز ضمن محکوم اعلام کردن «روسف» خواستار برکناری وی از منصب ریاست جمهوری شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول