اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل: برای دفاع از دموکراسی در برزیل تلاش می‌کنم

رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد برای دفاع از دموکراسی در برزیل و رفع مشکلات اقتصادی کشور با تمام وجود تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهور برزیل: برای دفاع از دموکراسی در برزیل تلاش می‌کنم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل روز گذشته طی سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، اعلام کرد که به دنبال احیای دموکراسی و رفع مشکلات اقتصادی کشورش بوده و تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات سیاسی در برزیل به کار خواهد گرفت.

وی از سیاستمداران برزیلی خواست تا به فکر رفاه مردم برزیل باشند و به فکر نفع شخصی و حزبی نباشند، و با جان‌ و دل برای عدم صدمه به ثبات ملی تلاش کنند.

روسف اذعان داشت: می‌پذیرم که مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری دست‌و پنجه نرم می‌کنند و از شرایط بد برزیلی‌ها اطلاع دارم اما برای حل این مشکل نیاز به حمایت دارم و از مردم می‌خواهم تا تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنند.  

وی ضمن فراخواندن مردم برزیل برای همکاری در جهت رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این کشور اظهار داشت که من فشار و تهدید را تحمل خواهم کرد و تاکنون تحت فشار تهدید‌های شدید زندگی کرده‌ام.

رئیس جمهور برزیل در ادامه افزود که مشکلات فعلی کشور گذرا هستند اما ما در این شرایط نیاز داریم که در صدر توجه مردم باشیم و برای آن‌ها نسبت به دیگر نهادهای کشور در اولویت قرار بگیریم.

وی همچنین ضمن انتقاد از کسانی که مردم را به عدم حمایت از دولت تشویق می‌کنند گفت که آن‌ها برزیلی‌ها را با دروغ‌پردازی‌هایی مبنی بر این که دولت با بی‌عدالتی اقدام به اعمال تبعیض در بین اقشار جامعه می‌کند، فریب می‌دهند.‌

«روسف» همچنین در مراسمی موسوم به «مارچا دلا مارگاریتا» که در حضور هزاران نفر از مردم و گروه‌های اجتماعی برگزار شد، توانست حمایت مردم را در راستای مقابله با اپوزیسیون جلب کند.

وی در حضور 70 هزار نفر از زنان برزیلی اظهار داشت که از اقدامات و پیروزی‌های اخیر اجتماعی آن‌ها در کشور استقبال می‌کند.

«روسف» تأکید کرد که من به دموکراسی احترام می‌گذارم و اولین اصل دموکراسی این است که آراء مردمی منبع مشروعیت هر شخصی است و هیچکس نمی‌تواند این مشروعیت را از وی سلب کند.

وی علاوه بر این در دیداری با رؤسای جنبش‌های سیاسی کشور و سندیکاهای کشور از آن‌ها خواست تا از وی حمایت کنند تا در برابر اپوزیسیون که در امور کشور کارشکنی می‌کند تا به هدف اصلی خود یعنی سرنگونی دولت دست یابد، بایستد.

رئیس جمهور برزیل ضمن اشاره به «آئسیو نوس» سناتور برزیلی که پیش بینی می‌شود رئیس جمهور بعدی این کشور باشد، اذعان داشت که من تا زمان انتخابات ریاست جمهوری در سمت خود خواهم ماند و با تمام وجود خواهم جنگید اما پس از برگزاری انتخابات به نتیجه انتخابات احترام گذاشته و کنار خواهم رفت.

در این جلسه رؤسای اتحادیه‌های برزیلی از «روسف» حمایت کرده و اعلام کردند که در راستای ایجاد ثبات در کشور تلاش خواهند کرد، آن‌ها از رئیس جمهور برزیل خواستند تا اقدامات لازم در راستای رشد اقتصادی برزیل را به کار گیرد.

اتحادیه‌های اجتماعی برزیل ضمن صدور بیانیه‌ای از دولت خواستند تا با پیاده‌کردن سیاست‌های نوین در کشور مانع از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اپوزیسیون شود، چرا که آن‌ها با اعمال سیاست‌های مداخله‌جویانه خود شرایط کشور را به مرور سخت‌تر خواهند کرد.

علاوه‌بر این اتحادیه‌ها، نهاد‌های اجتماعی و زنان از «روسف» اعلام حمایت کردند آن‌ها همچنین در نظر دارند تا فردا 17آگوست ( 26 مرداد ماه) در دفاع از «روسف» به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را بار دیگر به کارشکنی‌های اپوزیسیون نشان بدهند.

از زمان تأسیس حزب کارگران برزیل از سال 1980، حزب مذکور بارها از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی‌ای که از سوی راست‌گرایان برزیل تأمین مالی می‌شوند، مورد حمله قرار گرفته است؛ در میان این رسانه‌ها می‌توان به روزنامه «گلوبو» اشاره کرد که فعالیت‌های سیاسی این حزب و «داسیلوا» را بارها مورد اتهام قرار داده است.

در همین راستا اعضای حزب «کارگران» برزیل قصد دارند تا در تاریخ 20 آگوست (29 مرداد) در حمایت از دولت «دیلما روسف» رئیس‌جمهور فعلی برزیل، «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور سابق این کشور و همچنین در دفاع از منزلت طبقه کارگر تظاهرات کنند.

چندی پیش «داسیلوا» در یک نشست با رهبران حاکم حزب کارگران در حضور «روسف» ضمن اعلام آمادگی خود برای انتشار دستاوردهای دولت کنونی برزیل، عنوان کرد که انعکاس ناقص مطبوعات درباره دولت باعث شده که مردم این کشور حتی نتوانند 30 درصد از آنچه که دولت در راه پیشرفت و توسعه کشور انجام داده را بشناسند.

وی بیان کرد که جوانان کشور برزیل از دستاوردهای ثبت شده در کشور در طول 11 سال اخیر، از زمانی که «داسیلوا» اولین دوره ریاست جمهوری خود را از اوایل سال 2003 به دست گرفت، بی‌اطلاع هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول