اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
همزمان با شدت‌گیری تحولات امنیتی آسیای مرکزی

دبیرکل سازمان همسود با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «نیکلای باردیوژا» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی (همسود) خبر دادند.

دبیرکل سازمان همسود با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از سایت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان، شب گذشته «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور با «نیکلای باردیوژا» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی را که برای انجام یک سفر 2 روزه وارد دوشنبه شده بود، دیدار کرد.

بنابر اطلاعیه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، بررسی مسائل مربوط به ریاست تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی و آمادگی برای همایش دوره‌ای سران کشورهای عضو این سازمان که قرار است در ماه سپتامبر(مهر ماه) سال جاری در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شود، از موضوعات محوری این دیدار عنوان شده است.

همچنین از مسائل مهمی که طی دیدار رحمان و باردیوژا بررسی شد، روند اجرایی شدن تعهدات سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در رابطه با ارائه کمک‌های فوری به تاجیکستان جهت تقویت حفظ مرزهای این کشور با افغانستان که 23 سپتامبر سال 2013 به امضا رسیده بود، برشمرده می‌شود.

رئیس جمهور تاجیکستان و دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی همچنین در مورد اوضاع موجود و آینده افغانستان و دیگر مناطق متشنج جهان، تقویت مبارزه مشترک علیه گسترش تروریسم و افراط‌گرایی و دیگر تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در 15 می 1992 با اهداف حفظ و تامین امنیت کشورهای عضو، مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه و ترانزیت آن در منطقه، مبارزه با افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی، ایجاد پایگاه نظامی در برخی کشورهای عضو به منظور افزایش امنیت اعضا، پیگیری تحولات افغانستان و توصیه راهکارهای مناسب برای حل بحران‌های این کشورها از جمله جنگ و مواد مخدر تشکیل شد.

روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول