اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور ونزوئلا از سیاست‌های اوباما در آمریکای لاتین انتقاد کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا از سیاست‌های آمریکا که درصدد ایجاد بی‌نظمی و هرج‌ومرج در منطقه آمریکای لاتین می‌باشد، انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از سیاست‌های اوباما در آمریکای لاتین انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «تله سور» تصریح کرد که علی‌رغم تلاش‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای برقراری جوی مثبت در منطقه، استراتژی دیگری نیز از سوی این کشور وجود دارد که تقریبا مخالف این تلاش‌ها می‌باشد.

وی در اشاره به آغاز مجدد روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا عنوان کرد که این ابتکار عمل «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) شایسته قدردانی است اما مسئله‌ قابل توجه دیگر این است که در آمریکا قدرت دیگری نیز حضور دارد که درصدد اجرای برنامه‌های بی‌ثبات‌سازی و ایجاد بی‌نظمی در منطقه می‌باشند.

«مادورو» افزود که این استراتژی در کشورهای دیگر جهان نظیر سوریه و لیبی نیز به کار گرفته شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در اشاره به تلاش‌های ستیزه‌جویانه و کودتاگرانه‌ای که اکوادور از آن رنج می‌برد، عنوان کرد که راست‌گرایان افراطی نمی‌خواهد «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور قانونی این کشور به فعالیت خود ادامه دهد و به همین دلیل وی را مورد حمله قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا بر تلاش این کشور برای کمک به کشورهای ترقی‌خواه منطقه در جهت مبارزه با این اقدامات تأکید و اعلام کرد که ضربه زدن به یکی، ضربه زدن به همه است.

وی در این رابطه خاطرنشان کرد که اگر امپریالیسم قواعد بازی در کشورهای ترقی‌خواه را برهم بزند، به شیوه جدیدی واکنش نشان خواهیم داد.

«مادورو» در انتها عنوان کرد که مأموریت حقیقی کشورهای آمریکای لاتین در مبارزه و گشایش یک مسیر برای فرزندان این منطقه خلاصه می‌شود تا میراث استقلال و منزلت برای نسل های بعد به جا بماند.

وی ادامه داد: همان‌طور که «فیدل کاسترو» (رهبر انقلاب کوبا) اظهار داشت، زمانه از آن آمریکای لاتین است و باید از آن دفاع کرد.

روابط میان آمریکا و ونزوئلا پس از آن که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

3 ژوئن 2015 (13 خرداد) نیز رئیس مجلس ملی ونزوئلا عنوان کرد که بخش‌های امپریالیستی آمریکا درصدد ایجاد موانع در روابط میان این کشور و ونزوئلا هستند.

در فوریه گذشته نیز «مادورو» از برنامه‌های توطئه‌گرانه سفارت آمریکا در ونزوئلا خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول