اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا اظهارات مداخله‌جویانه معاون وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد

وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارات مداخله‌جویانه معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آمریکای لاتین که از طریق صفحات اجتماعی صورت گرفته بود را رد کرد.

ونزوئلا اظهارات مداخله‌جویانه معاون وزیر امور خارجه آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر مطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته از طریق صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر اظهارات مداخله جویانه «روبرتا جاکوبسن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آمریکای لاتین بر علیه حاکمیت این کشور را رد کرد و از وی خواست تا به حملات لفظی خود علیه این کشور بولیواری پایان دهد.

«جاکوبسن» حکم 12 ماهه «ماریا کورینا ماچادو» نماینده سابق پارلمان ونزوئلا مبنی بر ممنوعیت وی از تصدی مشاغل دولتی که از سوی سیستم ملی کنترل مالی ونزوئلا صادر شده است را مورد حمله قرار داد.

این حکم در حالی صادر شده است که در دسامبر سال جاری میلادی انتخابات کنگره ونزوئلا برگزار خواهد شد؛ علت صدور این حکم کشف برخی اموال نامشخصی است که در زمان نمایندگی‌ «ماچادو» در مجلس شورای ملی به دست وی رسیده است.

«ماچادو» یکی از رهبران تندروی اپوزیسیون ونزوئلا است که خواستار استعفای «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور در سال گذشته میلادی شده و تظاهرات خونین خیابانی سال 2014 را نیز رهبری کرده بود.

دفتر دادستانی ونزوئلا نیز «ماچادو» را به توطئه‌چینی برای ترور مادورو متهم کرده است؛ وی این اتهام را مضحک می‌خواند.

«ماچادو» بیانیه دفتر حسابرسی ونزوئلا مبنی بر ممنوعیت وی از تصدی مشاغل دولتی را مصداق دیگری بر دیکتاتوری حزب حاکم خواند و عنوان کرد که وی به همراه حامیانش در انتخابات دسامبر اکثریت آراء را به دست خواهد آورد.

ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال 2014 (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که مرگ 43 نفر را در برداشت.

بسیاری از این مرگ و میرها در اثر برخورد رانندگان موتور سیکلت به موانع ساخته شده از سیم‌های خاردار در پی آشوب‌گری‌هایی که در این کشور ایجاد شده بود رخ داده و برخی نیز بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

بر اساس برآوردهای رسمی خشونت‌ها و ناآرامی‌هایی که گروه اپوزیسیون در سال گذشته در ونزوئلا ایجاد کرد صدها نفر مجروح بر جای گذاشت و به اموال عمومی خسارات فراوانی وارد آورد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول