اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در حاشیه برگزاری اجلاس گروه بریکس

روسای جمهوری روسیه و برزیل با هم دیدار کردند

روسای جمهوری روسیه و برزیل در حاشیه اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) در روسیه با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و برزیل با هم دیدار کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دیلما روسف» همتای برزیلی وی روز گذشته در حاشیه اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) در شهر یوفای روسیه درباره امکان ایجاد ساز و کاری مشترک برای کشف و دفن زباله‌های فضایی گفت‌و‌گو کردند.

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر گسترش روابط با برزیل بر ضرورت تداوم همکاریهای مشترک دو کشور در زمینه فناوری‌های پیشرفته از جمله هوا و فضا خبر داد.

پوتین در ادامه مکان‌یابی زباله‌های فضایی را موضوعی بسیار مهم برای هر دو کشور توصیف کرد و در این ارتباط از رئیس جمهور برزیل به دلیل موافقت با فعالیت دو سامانه ماهواره‌ای ناوبری روسیه موسوم به «گلوناس» در این کشور آمریکای جنوبی قدردانی کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپونتیک» ادامه همکاری‌ها با برزیل را در سایر زمینه‌های فناوری هوا و فضا خواستار شد.

اجلاس بریکس از روز گذشته در شهر صنعتی یوفای روسیه آغاز شده و تا فردا نوزدهم تیرماه ادامه خواهد داشت؛ در این گردهمایی قرار است روند اجرایی شدن ساختارهای مالی این گروه از جمله تاسیس «بانک جدید توسعه» و «صندوق ذخیره» میان اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این ارتباط «آریل نویولا رودریگز» کارشناسی اقتصادی در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «آر.تی» روسیه خاطرنشان کرد که بانک جدید توسعه گامی سرنوشت ساز برای اعضای بریکس خواهد بود تا از طریق آن بتوانند به منظور مقابله با ارز دلار، تغییراتی را در ساختار مالی و پولی بین المللی ایجاد نمایند.

این درحالی است که صندوق ذخیره مالی این گروه منطقه‌ای نیز قرار است با سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیارد دلار فعالیت‌های اعضای این گروه را پشتیبانی کند.

اولین اجلاس گروه بریکس در 26 خرداد 1388 ( 16 ژوئن 2009 ) در یکاترینبورگ روسیه با حضور روسای جمهوری وقت کشورهای عضو از جمله لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، دمیتری مدودف، منموهن سینگ و هو جینتائو به ترتیب به عنوان نمایندگان کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین برگزار گردید.

در این اجلاس، شرکت‌کنندگان درخصوص موضوعاتی نظیر روش‌های بهبود وضعیت اقتصادی و اصلاح نظام مالی جهان تبادل نظر کردند؛ همچنین در خصوص برقراری روابط پولی و تجاری نزدیک با یکدیگر و ایفای نقش موثرتر در امور اقتصادی جهان راهکارهایی را ارائه دادند.

بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد؛ در سال 2012 ترکیب‌بندی اسمی تولید ناخالص داخلی این گروه، 13٫6 تریلیون دلار اعلام شد.

«هو جینتائو» رئیس‌جمهور چین معتقد است که گروه کشورهای عضو بریکس، حامی و ارتقا دهندهٔ وضعیت کشورهای در حال رشد و نیرویی برای حفظ صلح جهان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول