اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تاکید«پوتین» بر اهمیت همکاری بین روسیه و آمریکای لاتین

رئیس‌جمهور روسیه بر اهمیت همکاری بین کشورش و کشورهای آمریکای لاتین تأکید کرد.

تاکید«پوتین» بر اهمیت همکاری بین روسیه و آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینیکو»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در همایش بین‌المللی اقتصادی که در «سن پترزبورگ» در حال برگزاری است، ضمن تأکید بر اهمیت داشتن همکاری‌های مشترک میان روسیه و کشورهای آمریکای لاتین، این کشورها را شرکای سنتی خود خواند و عنوان کرد که همکاری با کشورهای آمریکای لاتین اهمیت حیاتی برای کشورش دارد.

وی همچنین افزود که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا فرصتی را برای سرعت بخشیدن به کارها و جایگزین کردن واردات فراهم آورده است و ما در همین راستا به نتایج ارزنده‌ای در زمینه پتروشیمی دست یافته‌ایم.

«پوتین» ضمن اشاره به این که هدف کشور وی تنها بر پایه واردات نبوده و دست‌یابی به تولیدات ملی با کیفیت بالا نیز برای روسیه حائز اهمیت می‌باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم مشکلاتمان را با استفاده از منابع موجود حل کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اظهار داشت که این کشور در جهت همکاری‌های علمی بشردوستانه و پیشبرد تکنولوژی پذیرای تمام کشورهای دنیا می‌باشد و درهای این کشور به روی شرکای جدید باز است.

وی در همین راستا با اشاره به این که آماده سرنگون ساختن تمامی موانع است، عنوان کرد: به تحریم‌ها با گشایش‌های بیشتر پاسخ می‌دهیم.

همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ از پنجشنبه 18 ژوئن سال جاری (2015) (برابر با 28 خرداد 1364) آغاز شده و به مدت سه روز لغایت 20 ژوئن ادامه خواهد داشت. قرار است بیش از هفتاد موافقتنامه تجاری و اقتصادی در حاشیه این نمایش به امضاء برسد.

روابط روسیه و ژاپن، چشم اندازهای همکاری اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری میان روسیه، هند و کشورهای خاورمیانه و همچنین نزدیک شدن روسیه به اتحادیه اروپا، از جمله موضوعات مورد بحث این همایش بین‌المللی اقتصادی هستند. علاوه بر این، نشست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو «بریکس» نیز در حاشیه این همایش برگزار می شود.

در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ توجه خاصی به روابط روسیه با ایتالیا، روابط روسیه با یونان و همچنین روابط روسیه با کشورها آمریکای لاتین و آمریکای شمالی می‌­شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول