اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در همایش «بانوی فضیلت، حامی رسالت» مطرح شد

لزوم تبیین جایگاه حضرت خدیجه(س)/ تجلیل از ۵ پژوهشگر و فعال دینی

در همایش «بانوی فضیلت، حامی رسالت» به لزوم تبیین جایگاه حضرت خدیجه(س) و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این همایش اشاره شد و در ادامه از ۵ فعال و پژوهشگر دینی تقدیر به عمل آمد.

لزوم تبیین جایگاه حضرت خدیجه(س)/ تجلیل از ۵ پژوهشگر و فعال دینی

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) با عنوان «بانوی فضیلت، حامی رسالت» شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه همایش بانوی فضیلت، حامی رسالت به دلیل اینکه با نام حضرت خدیجه(س) مزین شده با سایر همایش‌ها متفاوت است، گفت: در چندین نقل از روایات مختلف درباره جایگاه و مقام شامخ حضرت خدیجه(س) آمده است که حضرت جبرائیل بدون واسطه سلام خدا را به ایشان رساند و حضرت خدیجه(س) هم سلام خود را از طریق حضرت جبرائیل به خدا می‌رساند.
  معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به اینکه مقام حضرت خدیجه(س) به قدری مهم است که پیامبر(ص) به اندک بهانه‌ای نام ایشان را می‌آوردند، خاطر نشان کرد: برگزاری آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) اقدامی نیکو است که باید بیش از پیش به آن اهتمام داشت و ما از سال گذشته این آیین را همزمان با وفات حضرت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه باید در طول سال دبیرخانه دائمی برای دریافت طرح‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌هایی با موضوع شخصیت حضرت خدیجه(س) راه اندازی شود، گفت: ما قصد داریم تا این حرکت را انجام دهیم و ساز و کارش را در معاونت قرآن و عترت آماده کنیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به لزوم پرداختن به شخصیت والای این بانوی اسلام، افزود: امیدوارم بتوانیم بنیاد و سایتی را در رابطه با این نکوداشت ایجاد و راه‌اندازی کنیم تا عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بتوانند هرسال با انگیزه بیشتر در این نکوداشت شرکت کنند.

در ادامه این مراسم از برگزیدگانی که در مورد شخصیت حضرت خدیجه(س) آثاری تألیف کردند، تجلیل به عمل آمد که در این میان از آیت‌الله سیدجواد علوی بروجردی پایه‌گذار بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی حضرت خدیجه(س) در قم، حسین تهرانی نویسنده توانای کتاب خصائص ام‌المومنین حضرت خدیجه کبری(س)، سکینه نیک مدیر موفق حوزه علمیه حضرت خدیجه(س)، ظریفه بیگم میرکریمی مدیر موفق انجمن خیریه بانوان حضرت خدیجه(س) و راضیه دارابی مؤلف پایان‌نامه برتر با عنوان حضرت خدیجه الگوی زنان مسلمان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول