اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دولت برزیل دریافت غیرقانونی پول در انتخابات را رد کرد

دولت برزیل دریافت پول از شرکت نفت دولتی «پتروبراس» طی مبارزات انتخاباتی سال گذشته میلادی را رد کرد.

دولت برزیل دریافت غیرقانونی پول در انتخابات را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «خوزه ادواردو کاردوسو» وزیر دادگستری برزیل و «ادینهو سیلوا» از مسئولان کمپین انتخابی « دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل طی یک نشست خبری در «سائوپائولو» پایتخت این کشور خشم دولت را نسبت به اظهارات «پسوآ» صاحب شرکت ساخت و ساز «یو تی سی» ابراز کردند و صراحتا اظهارات وی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور در جریان مبارزات انتخاباتی اقدام به دریافت پول از شرکت «پتروبراس» کرده است را رد کردند.

«سیلوا» گفت که به عنوان خزانه‌دار وظیفه برگزاری جلسات با روسای شرکت‌ها را دارد؛ وی اذعان داشت که شرکت «پسوآ» و دیگر شرکت‌های خصوصی همانطور که به ما کمک مالی کرده‌اند به دیگر سیاستمداران نیز مبالغی را اهدا می‌کنند و این موضوع چندان مهمی نیست.

طبق گزارشات یک مجله محلی موسوم به «وخا»، «ریکاردو پسوآ» رئیس شرکت «یو تی سی» اظهار داشت که پیش از جریان فساد مالی در شرکت «پتروبراس» مبلغ 2 میلیون و 400 دلار به ستاد انتخاباتی «روسف» اهدا کرده است که در انتخاب مجدد این رئیس ‌جمهور موثر بوده است؛ البته وی در ادامه اضافه کرد که این پول تحت عنوان جعلی همکاری قضایی و در ازای تخفیف جرم پرداخت شد.

«سیلوا» از مسئولان کمپین انتخابی «روسف» مبلغ اهدا شده از سوی «پسوآ» را تایید کرد اما اطمینان داد این پول ضمن اینکه پیش از مبارزات انتخاباتی واریز شد، برای مصارف دولتی و قانونی مورد استفاده قرار گرفت که البته مسئولین با بررسی حساب‌های رئیس‌جمهور صحت سخنان سیلوا را تایید کردند.
وی در ادامه گفت: تنها سه بار با «پسوآ» درباره موضوع اهدای این پول دیدار و گفت‌و‌گو داشته است و فقط 2درصد از این پول‌ها به مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهور اختصاص یافت.

وی در ادامه از مقامات خواست که به طور کامل در جریان اظهارات «پسوآ» که تاکنون تحت پنهان کاری‌های قضایی بوده است، قرار بگیرند تا بتوانند از مسیر قانونی پاسخ مناسب به اظهارات وی را بدهند.
طی تحقیقات انجام شده پیرامون فساد مالی شرکت پتروبراس در برزیل گروهی از شرکت‌های ساختمانی و دیگر خدمات‌دهندگان به طور غیرقانونی با این شرکت نفتی قرار داد بسته و قیمت‌ها را به صورت غیرمنطقی برای سود شخصی افزایش داده و رشوه‌های میلیونی به مدیران اجرایی پتروبراس و سیاست مدارانی که در فساد همکاری داشته‌اند، پرداخت کرده‌اند.

به گزارش فارس، در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول