اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افزایش همکاری‌های نفتی روسیه و ونزوئلا

دو شرکت نفت دولتی روسیه و ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز توافقنامه همکاری مشترک امضا کردند.

افزایش همکاری‌های نفتی روسیه و ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «ائولوخیو دل پینو» رئیس شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی‌دی‌وی‌اس‌ای) و «ایگور سچین» مدیرعامل شرکت نفت دولتی روسیه (روسنفت) توافقات متعددی را در زمینه افزایش تولید نفت و گاز در این کشور آمریکای جنوبی امضا کردند.

به دنبال برگزاری «نسشت اقتصادی بین‌المللی» هفته گذشته در شهر «سن پترزبورگ» روسیه، رؤسای این دو شرکت یک برنامه راهبردی سرمایه‌گذاری را امضا کردند که بر طبق آن منابع لازم برای تأسیس یک شرکت مشترک در زمینه احداث زیرساخت‌های تولید گاز طبیعی در نقاط مختلف ونزوئلا از سوی روسیه تأمین می‌گردد.

این سرمایه‌گذاری مشترک میادین «مجیلونز»، «پاتائو» و «ریوکاریبه» که هر سه پروژه‌های گازی فرا ساحلی هستند را شامل می‌شود.

«دل پینو» اظهار داشت که این توافقات راهبردی و عملی کلیدهایی هستند که جمهوری بولیواری ونزوئلا را به عنوان یک قدرت انرژی در جهان تقویت می‌کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این که «روسنفت» مهمترین شرکت نفتی روسیه و شریک مورد اعتماد ونزوئلا محسوب می‌شود، گفت که شرکت ملی نفت ونزوئلا راهبرد مشترک تأمین بازارهای چین و هند را با این شرکت روسی در دستور کار دارد.

دولت ونزوئلا و شرکت «روسنفت» در ماه می گذشته (اردیبهشت) بر سر سرمایه گذاری 14 هزار میلیون دلاری در پروژه‌هایی برای دو برابر کردن تولید نفت توافق کردند.

پروژه‌های گاز طبیعی ونزوئلا سالها‌ست که به دلیل مشکلات قیمت‌گذاری و نگرانی‌های صنعت گاز این کشور درباره مصادره اموال که جذب شرکای باتجربه را برای شرکت ملی نفت ونزوئلا دشوار می‌کند، در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و ونزوئلا به 255 توافق امضا شده رسیده که در 57 پروژه در زمینه‌های مختلف همچون نفت، تجهیزات نظامی، آموزش، فرهنگ، مسکن و تکنولوژی اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول