اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روسیه و ونزوئلا چند توافقنامه همکاری امضا کردند

وزیر خارجه ونزوئلا از امضای توافقنامه‌ همکاری چندجانبه با روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، صنعت و کشاورزی خبر داد.

روسیه و ونزوئلا چند توافقنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی نشست مطبوعاتی در «مسکو» پایتخت روسیه اعلام کرد در جلسه یازدهمین کمیسیون بین دولتی «سیان» در این کشور اوراسیایی، توافقات همکاری دوجانبه میان روسیه و ونزوئلا در زمینه‌های صنعتی، نفتی و کشاورزی با هدف صادرات محصولات حوزه‌های مذکور در بخش تجاری، صنعتی‌سازی، مسکن، فرهنگ و آموزش و پرورش صورت گرفته است.

این نشست مطبوعاتی با حضور «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه جهت اطلاع‌رسانی پیرامون جلسه بین دولتی «سیان» در راستای تقویت روابط دوجانبه برگزار شد.

«رودریگز» خاطرنشان کرد که روابط تجاری ونزوئلا با گروه‌های تجاری روسی با هدف ادامه پیشرفت جهت توسعه حوزه‌های اقتصادی تولیدی در این کشور آمریکای جنوبی و همچنین تولید مواد غذایی از طریق همکاری صورت می‌گیرند.

وی اذعان داشت: این مسئله منجر به ایجاد ونزوئلایی می‌شود که بتواند کالاهای متعددی را تولید کند و از ظرفیت خود در حوزه معدن، کشاورزی، تجارت و سایر زمینه‌های آگاه شود؛ کمیسیون مذکور به ما اجازه داده که به پیشرفت در بخش وسیعی از حوزه‌ها ادامه دهیم و از برگزاری این نشست بسیار خرسندیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا تصریح کرد که «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور همیشه احترام زیادی برای روسیه قائل بود و این خط مشی استراتژیک و سیاسی با دولت بولیواری کنونی نیز ادامه خواهد یافت.

«رودریگز» به دیداری که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در اوایل سال جاری میلادی از روسیه و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» داشت و با هدف ایجاد ثبات در قیمت نفت صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که این قیمت‌ها چه طور نسبت به سطوح قبلی اصلاح شدند.

مسئله قیمت نفت و میزان قیمت نفت خام در بازار بین‌المللی نیز در کمیسیون مذکور مورد بحث قرار گرفت.

وی در نهایت تاکید کرد: تمامی مباحثات ما با هدف ایجاد درک متقابل در همکاری صورت می‌گیرند؛ باید با تولیدکنندگان بزرگ نفت کار کنیم و روسیه یکی از آنها می‌باشد. امروز ونزوئلا دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفت در جهان است و می‌خواهیم فراتر از «اوپک»، با سایر کشورها جهت ایجاد مکانیسمی بر پایه اتحاد کار کنیم، در توافقی که به ما اجازه دهد اطلاعات پیشرفت‌های بازار نفت را مبادله کنیم.

«سرگئی لاوروف» نیز ضمن اشاره به اینکه روسیه دارای مکانیسمی برای نظارت بر شرایط درون بازار بین‌المللی نفت می‌باشد تصریح کرد: ما به همراه ونزوئلا، تولیدکنندگان بزرگ سوخت فسیلی می‌باشیم و به همین علت باید توجه ویژه‌ای به پیشرفت‌های این حوزه داشته باشیم.

وی تاکید کرد که روسیه همکاری خود را با سازمان‌های چندجانبه آمریکای لاتین گسترش خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور اوراسیایی گفت: ما از ونزوئلا به علت تقویت این اتحاد با آمریکای لاتین کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول