اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر در گفت‌وگو با فارس:

107 میلیون یورو فاینانس چین برای فاز دوم بندر شهید رجایی نهایی شد/ ورود تجهیزات به بندر تا سال 95

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر با بیان اینکه برای تأمین تجهیزات فاز دوم بندر شهید رجایی 180 میلیون یورو اعتبار لازم است، گفت: برای این فاز 107 میلیون یورو فاینانس چین در راه است.

107 میلیون یورو فاینانس چین برای فاز دوم بندر شهید رجایی نهایی شد/ ورود تجهیزات به بندر تا سال 95

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه ساخت برخی از تجهیزات بندری بومی‌سازی شده است، بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 80 درصد تجهیزات بندری بومی‌سازی شده است و در کنار آن انتقال دانش تکنولوژی هم وجود دارد.

* فاینانس 107 میلیون یورویی چین نهایی شد‌

وی با بیان اینکه در فاز سوم بندر شهید رجایی از منابع سازمان بنادر استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: طرح تجهیز فاز 2 بندر شهید رجایی از طریق فاینانس چین پیگیری شده است و این موضوع در حال اجراست.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر ادامه داد: در فاز دوم بندر شهید رجایی‌ فراخوان پیمانکار نیز انجام شده است و پروژه به صورت EPC  اجرا می شود.

رزازان تأکید کرد: فاز دوم بندر شهید رجایی از محل خط اعتباری دنبال می‌شود و به زودی مشکل تجهیزات آن حل خواهد شد که بخشی از آن از محل منابع سازمانی است.

وی بیان کرد:‌ برای تأمین تجهیزات فاز دوم شهید رجایی 180 میلیون یورو اعتبار لازم است، البته 107 میلیون یورو فاینانس چین برای این پروژه در راه است.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تا سال 95 تجهیزات وارد فاز 2 بندر شهید رجایی می‌شود.

* تأمین تجهیزات بندر چابهار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی

رزازان اظهار داشت:‌ قطعاً‌ از محل درآمدهای محدود سازمانی نمی‌توان به رشد قابل توجه رسید اما از محل منابع غیرسازمانی به رشد کانتینری دست خواهیم یافت.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر به توافق همکاری‌های بین ایران و هند در بندر چابهار اشاره کرد و گفت: در تأمین تجهیزات بندر چابهار از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود.
انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول