اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

غافلگیری ونزوئلا از سفر غیرمنتظره وزیر همکاری اسپانیا به این کشور

سفر غیرمنتظره وزیر همکاری اسپانیا به ونزوئلا، مقامات این کشور را غافلگیر کرد.

غافلگیری ونزوئلا از سفر غیرمنتظره وزیر همکاری اسپانیا به این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته عنوان کرد که دولت این کشور از سفر مقام بلندپایه دولت اسپانیا به «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا بی‌اطلاع بوده است.

«رودریگز» طی پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که از اظهارات «خوسه مانوئل گارسیا» وزیر امور خارجه اسپانیا درباره سفر پیش‌بینی شده برای «خسوس گارسیا» وزیر همکاری بین المللی و ایبرو آمریکای دولت اسپانیا به ونزوئلا در هفته آینده غافلگیر شده است.

دولت ونزوئلا سفر احتمالی «گارسیا» را یک اقدام مداخله‌جویانه مشابه اقدامی که «فلیپه گونزالس» نخست وزیر اسپانیا انجام داد، می‌داند.

سفر جنجالی «گونزالس» انتقادات فراوانی را از سوی مقامات ونزوئلایی در پی داشت؛ به شکلی که «مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن رد حضور وی در خاک این کشور، اذعان داشت که این سیاستمدار اسپانیایی به کمپین بی‌ثبات‌سازی که بخش‌های راست‌گرای ونزوئلا علیه دموکراسی و صلح در این کشور آمریکای لاتین در پیش گرفته‌اند، ملحق شده است.

«فیلیپ گونزالس» روز 8 می (18 خرداد) وارد «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) شد تا از آزادی «لئوپولدو لوپز» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حمایت کند. «لوپز» در اوایل سال 2014 تظاهرات خشونت‌آمیزی را  به منظور سرنگونی دولت مشروع «نیکلاس مادورو» سازماندهی کرد. این تظاهرات منجر به کشته شدن حداقل 43 نفر از مردم این کشور شد.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول