اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله قرهی در گفت‌وگو با فارس:

تک‌بُعدی به مساجد نگاه نکنیم/ روشنگری حقیقی در مساجد انجام شود

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: باید در مساجد روشنگری حقیقی بیان شود، نه آنچه که به عنوان جریان‌های سیاسی گروهی تعبیر می‌شود.

تک‌بُعدی به مساجد نگاه نکنیم/ روشنگری حقیقی در مساجد انجام شود

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس به بیان مؤلفه‌هایی که یک مسجد خوب و امام جماعت باید دارا باشد، پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که مسجد خوب می‌تواند دارای آن باشد این است که برای جوانان جاذبه داشته باشد و جاذبه برای جوانان فقط در باب تقواست.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت باید خودش نیز عامل به اوامر الهی باشد، اظهار داشت: همان طور که در روایات شریفه داریم «أولُ ما دَخَل وَ آخرُ ما خَرَج»؛ امام جماعت باید اولین نفری باشد که داخل مسجد می‌شود و آخرین نفری هم باشد که از مسجد خارج می‌شود.
این استاد اخلاق تصریح کرد: امام جماعت سعی کند کارها را به جوانان بسپارد و جوانان امور را بچرخانند حتی صدای اذان و قرائت قرآن و دعاها توسط جوانان خوانده شود، جوان باید محور اصلی مساجد باشد و اگر ما این را به جوانان سپردیم بسیاری از مسائل برای ما حل خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در مسجد باید همه جنبه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: این طور نباشد که در مساجدِ ما فقط به یک جنبه توجه شود. بلکه هم مطالب اعتقادی باشد، هم مطالب اخلاقی و سیاسی باشد لذا یک جانبه و یک‌بعدی نگاه نکنیم و اگر یک بُعدی نگاه کردیم طبعاً مسجد، مسجدی نیست که دارای مؤلفه‌های مسجد اسلامی باشد.
آیت‌الله قرهی ابراز داشت: باید در مساجد روشنگری حقیقی -نه آنچه که به عنوان جریان‌های سیاسی گروهی تعبیر می‌شود- بیان شود. البته جریان‌های سیاسی که در پرتو ولایت فقیه باشد نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی به بیان خاطراتی از دوران کودکی خویش از مسجد پرداخت و گفت: یکی از نکاتی که در مسجد آیت‌الله دزفولی وجود داشت این بود که روزهای جمعه دعای ندبه برگزار می‌شد، بنده در آن ایام چهار ـ پنج سال بیشتر نداشتم. ایشان بعد از قرائت دعای ندبه پول‌هایی را در دست داشتند و یک یک بچه‌ها را صدا می‌زدند و با مهربانی و لطافت آنها را تقدیم بچه‌ها می‌کردند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول