اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رد تحریم آمریکا علیه ونزوئلا در بیانیه نهایی اتحادیه اروپا و سلاک

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، بیانیه نهایی دومین اجلاس اتحادیه اروپا و «سلاک» تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی را رد خواهد کرد.

رد تحریم آمریکا علیه ونزوئلا در بیانیه نهایی اتحادیه اروپا و سلاک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «خورخه آره‌آزا» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته طی دومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای این 2 نهاد منطقه‌ای توافق کرده‌اند که رد تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا را در بیانیه نهایی اجلاس ذکر کنند.

 وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در بیانیه نهایی که پنجشنبه  آن را به نام «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امضا می‌کنیم، یک پاراگراف وجود دارد که در آن «سلاک» نگرانی خود را درباره تحریم‌ها ابراز می‌کند و اتحادیه اروپا نیز با این نگرانی همراهی می‌کند.

این مقام ونزوئلایی تصریح کرد «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی و «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور از جمله سران آمریکای لاتینی می‌باشند که بر لزوم حذف فوری این فرمان (فرمان دولت آمریکا مبنی بر تحریم مقامات ونزوئلا) اشاره کردند.

«آره‌آزا» در ادامه تکرار و انعکاس این ایده ناسالم (که علیه ونزوئلا مطرح شده) توسط مقامات ارشد برخی نهادها همچون شورای پارلمانی اروپا را مورد انتقاد قرار داد.

وی از سویی دیگر از انگلیس خواست که با دولت آرژانتین بر سر میز مذاکره بنشیند و اختلاف خود درباره حاکمیت جزایر «مالویناس» را حل کند؛ طی همین نشست «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین خواستار حاکمیت کشور خود بر این جزایر شد.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا سه‌شنبه شب به مقر اتحادیه اروپا در «بروکسل» رسید تا بدین ترتیب در دومین اجلاس «سلاک» و اتحادیه اروپا که روز گذشته آغاز شد و امروز به پایان می‌رسد شرکت کند.

این نشست با حضور بیش از 60 کشور برگزار می‌شود اما رؤسای جمهور کوبا، ونزوئلا و آرژانتین در آن حضور ندارند.

هیئت نمایندگی ونزوئلا اصرار داشت که در بیانیه نهایی اجلاس، بر رد فرمان اجرایی آمریکا که این کشور آمریکای جنوبی را به عنوان تهدیدی برای امنیت خود توصیف کرده و 7 تن از مقامات ونزوئلایی را مورد تحریم قرار داده تاکید شود.

در همین راستا، رئیس‌جمهور اکوادور که ریاست موقت «سلاک» را نیز بر عهده دارد از آمریکا خواست که تحریم‌های خود علیه ونزوئلا و همچنین محاصره اقتصادی کوبا را پایان دهد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول