اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هشدار ونزوئلا درباره فاز جدید جنگ اقتصادی در این کشور

رئیس مجلس ملی ونزوئلا بار دیگر نسبت به ترویج فاز جدید جنگ اقتصادی از سوی اپوزیسیون این کشور هشدار داد.

هشدار ونزوئلا درباره فاز جدید جنگ اقتصادی در این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته بار دیگر نسبت به طرح‌های بخش‌ راست‌گرای افراطی این کشور از طریق ترویج خشونت و فاز جدید جنگ اقتصادی برای بی‌ثبات‌سازی دولت بولیواری ونزوئلا هشدار داد و اعلام کرد که این‌گونه اقدامات تهاجمی تحت حمایت آمریکا است.

«کابیو» در طول برنامه هفتگی خود که از طریق تلویزیون دولتی ونزوئلا (وی‌تی‌وی) پخش شد، تحقیقات و پژوهشها را در حیطه برقرای امنیت در این کشور گزارش داد و از طرح تهاجمی ترویج شده از سوی شرکت ونزوئلایی «پولار» و شرکت نظامی خصوصی آمریکایی «بلک واتر» در جهت بی‌ثبات‌سازی این کشور بولیواری خبر داد.

رئیس مجلس ونزوئلا در این راستا گفت: شرکت تروریستی آمریکایی «بلک واتر» با به کارگیری مزدورانی در خدمت ایالات متحده آمریکا به انجام عملیاتی در سوریه، لیبی، افغانستان، عراق برای بی‌ثبات‌سازی دولت‌های مشروع و اقدامات تهاجم‌انگیز برای دستیابی آمریکا به منافع نفتی خود می‌پردازد.

«کابیو» در ادامه افزود: استراتژی جدید راست‌گرایان در ونزوئلا ایجاد بخشی از جنگ اقتصادی را تشکیل می‌دهد و در پشت این طرح، عملیات مخفیانه و خشونت‌آمیزی تحت عنوان «جنگ غیر متعارف» برای هجوم به بخش مولد اقتصاد ملی این کشور نهادینه شده است.

در این حین، رئیس مجلس ملی ونزوئلا همچنین درباره برگزاری نشست‌های مخفیانه مخالفان دولت ونزوئلا در ایالات «کارابوبو» (شمال ونزوئلا) که در آن به ایجاد اقداماتی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور می‌پردازند، هشدار داد.

«کابیو» در بخش دیگری در این برنامه تلویزیونی خود از اقدام مداخله‌جویانه یک مقام سفارت آمریکا در ونزوئلا در یک رویداد اجتماعی در ایالت «مریدا» (غرب ونزوئلا) خبر داد.

وی تاکید کرد که متاسفانه سفارت آمریکا درک درستی از آنچه که در ونزوئلا رخ می‌دهد ندارد و به مقامات خود در این کشور آمریکای لاتین مسئولیت‌هایی را ارائه می‌دهد که هیچ ربطی به کار یک دیپلمات ندارد.

رئیس جمهور ونزوئلا، مقر دیپلماسی آمریکا در «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) را به عنوان یک مرکز انجام اقدامات توطئه‌آمیز علیه این کشور آمریکای لاتین که توسط راست‌گرایان به اجرا در می آید، اعلام کرد.

این نخستین بار نیست که این‌گونه طرح‌های بی‌ثبات‌سازی علیه دولت ونزوئلا به اجرا در آمده است و مقامات این کشور آمریکای لاتین بارها از ایجاد یک جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی شده از سوی آمریکا برای سرنگونی دولت «کاراکاس» از طریق ترویج اغتشاش و هرج‌و‌مرج اقتصادی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول