اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ارتباط اقدامات اپوزیسیون ونزوئلا با کودتای این کشور

رئیس مجلس ونزوئلا اعلام کرد کمپینی که علیه وی به راه افتاده با کودتایی که علیه دولت این کشور آمریکای جنوبی صورت گرفت ارتباط دارد.

ارتباط اقدامات اپوزیسیون ونزوئلا با کودتای این کشور

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ونزوئلا روز گذشته طی برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد کمپین رسانه‌ای که علیه وی به راه افتاده با تلاش برای کودتا علیه دولت این کشور آمریکای جنوبی در 12 فوریه (23 بهمن) ارتباط دارد.

«کابیو» در این خصوص خاطرنشان کرد حزب راست کودتاگر برای رسیدن به موفقیت لازم دید که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را از هر گونه حمایتی محروم سازد.

وی گفت: آنها می‌دانند که پشتیبانی از «مادورو» چگونه می‌باشد، به همین دلیل تلاش کردند از چند روز پیش حمایت من را به عنوان مقام مجلس از رئیس‌جمهور بی‌اعتبار سازند.

رئیس مجلس این کشور آمریکای جنوبی همچنین اذعان داشت که فعالان کمپین مذکور حملات خود علیه وی را به عنوان بخشی از حمله به انقلاب بولیواری و لکه‌دار کردن آن در مقابل جهان ادامه  دادند.

«کابیو» تصریح کرد کسانی که این اقدامات را مدیریت می‌کنند به آینده ونزوئلا علاقه‌ای ندارند بلکه می‌خواهند آن را برای منفعت خودشان بین یکدیگر تقسیم کنند؛ چنین کارهایی موفقیت‌آمیز نخواهند بود زیرا در میان خود نیز اختلاف دارند اما موجب ایجاد اضطراب و دلسردی در شهروندان می‌شود.

وی در ادامه افزود یکی دیگر از اهداف حزب راست با راه انداختن چنین کمپینی، شکست خوردن مذاکرات میان ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا می‌باشد.

در 9 مارس (18 اسفند) دولت آمریکا فرمانی صادر کرد و به موجب آن، ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت خود به حساب آورد؛ پس از این اتفاق، روابط میان 2 کشور رو به وخامت گذاشت.

اما بعد از اینکه فرمان مذکور از سوی کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب رد شد، هر 2 کشور راه مذاکره را در پیش گرفتند.

طبق گفته «کابیو»، حزب راست محلی به تمایل شهروندان ونزوئلایی مبنی بر داشتن روابط صلح‌آمیز با تمامی کشورها احترام نمی‌گذارد؛ اپوزیسیون منابع مهمی را برای راه‌ انداختن کمپین علیه دولت به کار گرفته اما حتی کوچکترین سند و مدرکی ارائه نکرد.

رئیس مجلس ونزوئلا همچنین دخالت دادن خانواده‌ها در حملات جهت تضعیف دولت را محکوم کرد و اظهار داشت: متوجه شدم که تصمیم گرفته‌اند از رسانه‌های ملی درخواست کنند درباره من دروغ‌هایی انتشار دهند.

«کابیو» در 7 مه (17 اردیبهشت) از تعدادی از رسانه‌های خصوصی محلی به علت مشارکت در کمپین بی‌اعتبار سازی که از خارج رهبری می‌شد شکایت کرد.

وی اعلام کرد روزنامه‌های ونزوئلایی همچون «ال ناسیونال»، «تال کوئال» و همچنین سایت اینترنتی «لا پاتیا» بدون اینکه مسئله‌ای را تایید کنند اتهاماتی را علیه وی به علت احتمال ارتباط با قاچاق مواد مخدر مطرح کردند که توسط رسانه اسپانیایی «آب‌ث» و شبکه‌هایی چون «سی‌ان‌ان» منتشر شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول