اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

برزیل و چین ۳۵ توافقنامه همکاری امضا کردند

برزیل و چین با هدف توسعه روابط دوجانبه 35 توافقنامه همکاری را در حوزه‌های استراتژیک مختلف امضا کردند که منجر به تقویت تجارت بین 2 کشور خواهد شد.

برزیل و چین ۳۵ توافقنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، برزیل و چین روز گذشته 35 توافقنامه امضا کردند که منجر به تقویت تجارت و همکاری در حوزه‌های استراتژیک همچون زیرساخت‌ها، ورزش، کشاورزی، انرژی، معدن، آموزش و پرورش، علم و تکنولوژی می‌شود.

سرفصل این توافق‌ها که به طور کلی ارزشی بالغ بر 53 هزار میلیون دلار دارد، پس از مذاکرات میان «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل و «لی کگیانگ» نخست‌وزیر چین در کاخ «پلانالتو» (مقر ریاست جمهوری برزیل) به امضا رسید.

از میان توافق‌های امضا شده می‌توان به خرید 40 فروند هواپیما توسط چین از شرکت برزیلی «امبرائر» و آغاز مطالعات برای ساخت خط راه‌آهنی که اقیانوس اطلس و آرام را به یکدیگر متصل کند اشاره کرد.

علاوه بر این، توافق‌های مذکور شامل اعطای 10 هزار میلیون دلار برای تامین مالی پروژه شرکت نفت دولتی برزیل موسوم به «پتروبراس» می‌شود.

رئیس‌جمهور برزیل تصریح کرد که این توافقنامه‌ها روابط میان 2 کشور را تعمیق می‌بخشد و آغازگر دوره جدیدی در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها به حساب می‌آید.

وی از پیشرفت جلسات مذاکره با «کگیانگ» که در فضایی دوستانه، ساده و مملو از تمایلات برای کار و فعالیت جهت توسعه هر 2 ملت برگزار شد استقبال کرد و گفت طرح اقدام مشترک 2015-2021 که با دولت چین مورد توافق قرار گرفته، دروازه‌ها را به سوی دوره‌ای فراتر در روابط دوجانبه خواهد گشود.

«روسف» همچنین در ادامه افزود توافق‌های متعدد دولتی و شرکتی در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت، ارتقاء طرح‌های مهم در بخش‌های معدنی، حمل و نقل، زیرساخت و تولید را تضمین خواهد کرد.

رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی ضمن اشاره به اینکه چین اولین شریک تجاری برزیل می‌باشد خاطرنشان کرد حضور رئیس دولت این کشور آسیایی منجر به توسعه پیمان‌های جدیدی در حوزه‌های تولیدی و مالی می‌شود.

وی اظهار داشت که امضای پروتکل سلامتی، چارچوب قانونی لازم برای از سرگیری صادرات گوشت گاو به چین را به طور فوری و پایدار ایجاد خواهد کرد.

«روسف» بر تسهیل در روند صدور گواهینامه برای نهادهای جدید تولید گوشت گاو، خوک و مرغ با هدف افزایش صادرات این محصولات تاکید کرد و گفت که توافقنامه‌هایی برای خرید کشتی‌های باری و یک قرارداد جهت ترابری کشتی‌ها را نیز باهدف حصول اطمینان از تجارت مواد اولیه با قیمت‌های رقابتی امضا کردند.

رئیس‌جمهور برزیل در نهایت اعلام کرد که تمام این مبادله گسترده با تصمیمی که روز سه‌شنبه برای استفاده از ارز هر 2 کشور در مبادلات تجاری بخش عظیمی از تولیدات اتخاذ شد پیش خواهد رفت.

پیش از امضای این توافقات، مقامات مذکور از طریق اینترنت در افتتاح یک طرح جدید که با حمایت چین صورت می‌گیرد شرکت کردند؛ این طرح، ساخت یک مدار برق با ولتاژ بالا از سیستم برق آبی «بلو مونته» برزیل می‌باشد.

«کگیانگ» روز دوشنبه در بخشی از سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین با هدف افزایش ارتباطات چین با کشورهای این منطقه وارد برزیل شد؛ برنامه سفر این مقام آسیایی شامل کلمبیا، پرو و شیلی نیز می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول