اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در 16 استان کشور صورت می‌گیرد

«حافظان قرآن متخصص» برای عمومی کردن فرهنگ حفظ قرآن وارد عمل می‌شوند

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن از برگزاری همایش حافظان کل قرآن دارای مدرک تخصصی حفظ، از اول خردادماه خبر داد و گفت: این همایش با هدف توسعه فرهنگ حفظ و تشویق افراد به برپایی جلسات قرآن، در 16 استان کشور برگزار می‌شود.

«حافظان قرآن متخصص» برای عمومی کردن فرهنگ حفظ قرآن وارد عمل می‌شوند

«محمدمهدی بحرالعلوم» معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری همایش حافظان کل قرآن دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم، اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به ارتقای فعالیت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ حفظ، سازمان دارالقرآن اقدام به برگزاری همایشی برای حافظان کل قرآن که دارای مدارک درجه 3 به بالا هستند، کرد.

وی با بیان اینکه در 9 دوره برگزاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم یک‌هزار و 450 نفر موفق به کسب مدارک درجه یک، دو و سه شده‌اند، افزود: همایشی یک‌روزه با حضور این افراد در 16 استان کشور برگزار می‌کنیم تا علاوه بر تقویت جریان حفظ در کشور، آن‌ها را به برگزاری جلسات حفظ قرآن تشویق کنیم.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه بیشتر این افراد حائز مدرک درجه سه حفظ هستند، خاطر نشان کرد: 10 نفر از این افراد حافظان درجه یک و حدود 60 نفر حافظ درجه دو هستند؛ باقی افراد را نیز حافظان درجه سه تشکیل می‌دهند که ما در این همایش سعی داریم آن‌ها را به ارتقای سطح دانش قرآنی و حفظ آیات الهی ترغیب کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن با بیان اینکه همایش حافظان کل قرآن دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم از اول خردادماه آغاز می‌شود، گفت: این همایش‌ها از اول تا پایان خردادماه به صورت منطقه‌ای در 16 استان کشور همچون آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد برگزار می‌شود. در این همایش‌ها اساتید حفظ، ترجمه و مفردات حضور به هم خواهند رساند البته در برخی از استان‌ها نیز ائمه جماعات اعلام آمادگی کردند تا در این همایش‌ها حضور داشته باشند.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه ما سعی داریم در این همایش جلسات قرآن استان‌های مختلف را نیز ارزیابی کنیم، افزود: هدف ما توانمندسازی جلسات قرآن و توسعه فرهنگ حفظ است به همین جهت پس از ارزیابی جلسات و کلاس‌های قرآنی قصد داریم با همکاری مؤسسات مردمی این جلسات را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول