اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری مصر در گفت‌وگو با فارس:

غرب با بستن سفارتخانه‌هایش به دنبال ضربه به گردشگری و اقتصاد مصر است

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری در مصر تاکید کرد اقدام مغرضانه کشورهای غربی در بستن سفارتخانه‌های خود در قاهره ضربه بدی به اقتصاد این کشور وارد می‌کند.

غرب با بستن سفارتخانه‌هایش به دنبال ضربه به گردشگری و اقتصاد مصر است

«معتز السید»، رئیس جامعه راهنمایان گردشگری مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که اقدام برخی کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا و کانادا در بستن سفارتخانه‌های خود در قاهره با تصمیمی عجولانه و بررسی نشده صورت گرفت در حالی که این کشورها می‌بایست قبل از اتخاذ هر تصمیمی خواسته‌های خود را به طرف‌های امنیتی مصر مطرح می‌کردند.

السید افزود: کشورهای غربی مقاصد پنهانی از بستن سفارتخانه‌های خود در قاهره دنبال می‌کنند که یکی از آنها می‌تواند از بین بردن اعتماد ملت به دولت باشد و دیگر اینکه این پیام را به افکار عمومی جهان برسانند که اوضاع در مصر بی‌ثبات است.

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری مصر گفت: هدف دیگر از تعطیلی سفارتخانه‌های غربی در مصر ضربه زدن ب اقتصاد این کشور است و بهترین راه ضربه زدن بر اقتصاد از طریق ضربه زدن به امنیت و همچنین صنعت گردشگری است به خصوص که ما تعطیلات سال نو مسیحی را در پیش داریم و در این مدت شمار گردشگران خارجی که به مصر سفر می‌کنند بیش‌تر می شود و بسته ماندن سفارتخانه‌ها در این برهه زمانی ضربه‌ای دو چندان و همزمان به گردشگری و اقتصاد مصر است.

معتز السید درپایان سخنان خود از تلاش‌های «هشام زعزوع»، وزیر گردشگری مصر در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها در سطوح داخلی و بین المللی به منظور بازگشت رونق به صنعت مهم گردشگری در کشورش قدردانی کرد.

وی با اشاره به ارتقای میانگین حضور گردشگران خارجی در مصر به نسبت دوره اعتراضات تاکید کرد در هر حال بسته شدن سفارتخانه‌های غربی تاثیر منفی بر این صنعت دارد.

آلمان، کانادا، انگلیس و استرالیا سفارتخانه‌های خود را در مصر را به خاطر آنچه تهدیدهای امنیتی خوانده شده تعطیل کرده اند.

همچنین، سفارت آمریکا در قاهره نیز به اتباع خود نسبت به حملات تروریستی هشدار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول