اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

امیرنیا در گفت‌وگو با فارس توضیح داد

علل دوسالانه شدن جشنواره قرآنی «آیات»/ «دستاورد» مهم‌تر از اجرا

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﺭﺷﺎﺩ در رابطه با علل دوسالانه شدن جشنواره قرآنی «آیات»، نتیجه گرایی، فرصت دادن به هنرمندان و کمبود بودجه را از دلایل این تصمیم دانست.

علل دوسالانه شدن جشنواره قرآنی «آیات»/ «دستاورد» مهم‌تر از اجرا

«علی‌اصغر امیرنیا» ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﺭﺷﺎﺩ در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها نیازمند بودجه است، اظهار داشت: جشنواره قرآنی آیات یکی از جشنواره‌‌هایی بود که پس از روی کار آمدن حجت‌الاسلام حشمتی پیگیری و برگزاری آن در دستور کار معاونت قرآن و عترت ارشاد قرار گرفت.

جشنواره آیات تاکنون نتایج قابل قبولی نداشته است

وی با بیان اینکه جشنواره‌های قرآنی باید نتایج و دستاوردهایی قابل قبول و ملموسی در جامعه داشته باشند، افزود: دو دوره از جشنواره قرآنی آیات در دوره مدیریت قبلی معاونت قرآن برگزار شد که سال اول در 15 رشته و سال بعد در 22 رشته در نظر گرفته شده بود اما متأسفانه دستاورد قابل قبولی در این دوره‌ها حاصل نشد به همین جهت ما سعی کردیم با آسیب‌شناسی، نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنیم.

دلیل عدم انتشار فراخوان جشنواره قرآنی آیات

امیرنیا با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی آیات در این دوره به صورت دوسالانه برگزار می‌‌شود، گفت: قرار بود فراخوان این جشنواره سال گذشته اعلام شود اما با وجود آمادگی لازم و اینکه تمامی فعالیت‌ها و بخش‌ها مشخص و به استان‌ها ابلاغ شد، فراخوان سومین دوره جشنواره قرآنی آیات به دلیل کمبود بودجه هنوز منتشر نشده است.

بودجه لازم برای برگزاری هر رشته از جشنواره آیات

وی با بیان اینکه برگزاری هر رشته از جشنواره قرآنی آیات به صورت میانگین 250 تا 300 میلیون تومان بودجه نیاز دارد، افزود: سومین دوره جشنواره قرآنی آیات در 10 تا 12 رشته پیش‌بینی‌ شده است که در صورت تأ‌مین بودجه این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود به طوری که نصف رشته‌ها در سال جاری و مابقی رشته‌ها سال آینده برگزار خواهد شد تا از این طریق هنرمندان توانمند بتوانند آثار فاخری خلق کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻣﻌﺎﻭﻧﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﻋﺘﺮﺕ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺍﺭﺷﺎﺩ درباره بودجه‌های تخصیص‌یافته، گفت: دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد برای تمامی فعالیت‌های سال جاری از جمله خرید قرآن، مسابقات، جشنواره‌ها و سایر فعالیت‌ها 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از معاونت قرآن و عترت ارشاد و 1 تا 2 میلیارد تومان نیز از اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بودجه دریافت کرده است که با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها، این بودجه‌ها برای برگزاری مطلوب جشنواره قرآنی آیات کافی نیست.

برگزاری جشنواره آیات منوط به تأمین اعتبار است

وی با بیان اینکه اگر حدود 6 رشته از جشنواره قرآنی آیات در سال جاری برگزار شود حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه نیاز داریم، افزود: تا زمانی که از تأمین این اعتبار مطمئن نشویم سومین دوره جشنواره قرآنی آیات را برگزار نخواهیم کرد؛ البته معاون قرآن و عترت ارشاد قول مساعدت داده است که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره باشیم.

امیرنیا با بیان اینکه جشنواره قرآنی آیات باید فضایی جهت خلق آثار فاخر در عرصه‌های مختلف قرآنی باشد، گفت: در دوره‌های گذشته این جشنواره ماحصل مناسبی نداشت چرا که بیشتر شرکت‌کنندگان در سطح قابل قبولی نبودند اما ما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی در جذب مشارکت حداکثری هنرمندان و اساتید قرآنی داریم تا بتوانیم سال آینده محصولات قرآنی خوبی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول