اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام کفیل خبر داد

اعزام مبلغان نماز به ۲۰ استان کشور در ایام اعتکاف

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: در ایام اعتکاف ۶۰ نفر از فارغ‌التحصیلان و اساتید این مرکز را به ۲۰ استان کشور اعزام می‌کنیم تا روی دو محور با معتکفین کار کنند.

اعزام مبلغان نماز به ۲۰ استان کشور در ایام اعتکاف
حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اعتکاف حلقه وصل است و معتکف بهترین زمینه استفغار را پیدا می‌کند، بیان داشت: معتکف سه روز را مهمان خدا است و این لیاقت را دارد که در گام اول خدا به او خوش‌آمد بگوید و طبیعی است که خداوند دوست دارد این پیوند بنده دائمی باشد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی نماز در ایام اعتکاف 60 نفر از فارغ‌التحصیلان و اساتید این مرکز را به 20 استان کشور اعزام می‌کند، افزود: مبلغان نماز روی دو محور با معتکفین گفت‌وگوی بیشتری خواهند داشت، محور نخست درباره رشد نماز و راه‌های تکمیل نماز است؛ یعنی چه کنیم در نمازمان پیشرفت حقیقی رخ دهد‌ تا آن عروج واقعی و قرب الهی محقق شود.

حجت‌الاسلام کفیل ابراز داشت: بهتر است که معتکفان اصل زندگی را در نماز خلاصه کنند و اساساً تمام فعالیت‌هایشان را بر اساس نماز تعریف کنند به گونه‌ای که چهار محور؛ اول وقت، حضور قلب، نوافل و خواندن نماز جماعت در مسجد برایشان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: محور دوم اینکه معتکفان که خود اهل نماز هستند باید دغدغه تبلیغ نماز را داشته باشند، یعنی هر معتکفی با الگوگیری از نبی خدا(ص)، اهل بیت(ع) و اولیا مبلغ نماز و یار نماز شوند.

بهترین یاری خدا این است که پیوند بندگان خدا را با خدا فراهم کنیم، پس اگر می‌خواهیم مشمول رحمت خدا شویم، خدا را با پیوند بندگانش به سوی او یاری کنیم

رئیس مرکز تخصصی نماز همچنین از برگزاری مسابقه قرآنی «حریم یار» در ایام اعتکاف خبر دارد و گفت: از آنجایی که معتکفان این سه روز با قرآن انس بیشتری دارند، بر اساس آیات نماز در قرآن مسابقه «حریم یار» را برگزار می‌کنیم، بنابراین کسانی که مسابقه را پاسخ دهند با حدود 90 آیه قرآن پیرامون نماز آشنا می‌شوند.

وی هدف از اعزام مبلغان نماز به میان معتکفان را افزایش دغدغه آن‌ها نسبت به رشد نماز و تبلیغ آن توصیف کرد و ادامه داد: یه زیبا است که معتکف نسبت به نماز خود، خانواده و جامعه بی‌تفاوت نباشد، این ایام، ایام مناجات است، همان گونه حضرت ابراهیم(ع) دست به دعا بر داشت و گفت: «رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلَوةِ وَمِن ذُرِّیَّتِی رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَآءِ»؛ ای پروردگار من، مرا و فرزندان مرا بر پای دارندگان نماز گردان ای پروردگار ما، دعای مرا بپذیردر واقع حضرت ابراهیم(ع) همه زندگی‌اش را برای اقامه نماز گذاشت.

حجت‌الاسلام کفیل با در خواست از معتکفان برای قرار گرفتن در زمره یاوران و مبلغان نماز تصریح کرد: همه ما در این ایام دعا کنیم جزو یاوران، مبلغان و کمک‌کنندگان نماز باشیم و معتکفان از خدا بخواهند که بحث اقامه نماز در جامعه همه‌گیر شود، چه خوب است در این ایام کمپین اقامه نماز شکل بگیرد تا بتوانیم با اقامه نماز خدا را یاری کنیم.

وی در ادامه به بشارت الهی درباره اقامه‌کنندگان نماز اشاره کرد و گفت: همیشه دست بر دعا بر می‌داریم و از خدا کمک می‌طلبیم، حال آنکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:‌«وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه»؛ هر کس خدا را یاری کند، خدا او را یاری می‌کند، بنابراین بهترین یاری خدا این است که پیوند بندگان خدا را با خدا فراهم کنیم، پس اگر می‌خواهیم مشمول رحمت و توجه خدا شویم، خدا را با پیوند بندگانش به سوی او یاری کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول