اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معاون اول رئیس جمهور کوبا:

لغو تحریم‌ها علیه کوبا شرط بهبود روابط با آمریکا است

معاون اول رئیس جمهور کوبا اعلام کرد که بهبود روابط بین این کشور و آمریکا بدون برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی موجود علیه این کشور آمریکای مرکزی غیر ممکن است.

لغو تحریم‌ها علیه کوبا شرط بهبود روابط با آمریکا است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «میگل دیاز کانل» معاون اول رئیس جمهور کوبا روز چهارشنبه طی برگزاری مراسمی در حمایت از دولت و ملت ونزوئلا در «هاوانا» پایتخت این کشور اعلام کرد: ما تا زمانی که تحریم‌های اقتصادی موجود علیه کوبا از سوی ایالات متحده آمریکا پابرجاست نمی‌توانیم امید به بهبود روابط بین 2 کشور داشته باشیم، روابط بین «هاوانا» و «واشنگتن» باید مجددا تنطیم شده و بر روی رفتارهای هر 2 کشور به ویژه آمریکا بررسی صورت گیرد.

«کانل» در ادامه افزود: آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی 50 ساله علیه کوبا سیاستی تبعیض‌آمیز و نسل‌کش را پیش رو گرفته است و تا زمانی که این سیاست را تغییر ندهد روابط تیره موجود رو به روشنی نخواهد رفت.

به عقیده «کانل» بهبود روابط بین کوبا و آمریکا دارای 2 مرحله است که مرحله اول یعنی بهبود روابط دیپلماتیک خود مستلزم حذف نام کوبا از لیست کشورهای حامی تروریست و حل مشکلات مالی مأموران و نمایندگان کوبایی در خاک آمریکا می‌باشد.

وی در ادامه تأکید کرد که مرحله بعدی یعنی لغو تمامی تحریم‌های اقتصادی مرحله‌ای است که ما را تا حد زیادی به هدف اصلی و ازسرگیری روابط نزدیک می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور کوبا در این راستا خاطرنشان کرد: با وجود گذراندن چنین مراحلی دیگر تصور نمی‌شود برای بهبود روابط، کوبا متحمل آسیب‌های مادی، اقتصادی و انسانی شود.

این در حالی است که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در 25 مارس گذشته از دولت آمریکا خواسته بود تا به منظور بهتر شدن روابط هرچه زودتر تحریم‌های اقتصادی و تجاری چندین ساله علیه کوبا را لغو کرده و آن را به پایان برساند.

پس از پیروزی انقلاب کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» انتقادهای فراوانی از سوی واشنگتن متوجه این کشور آمریکای مرکزی شد که در نهایت منجر به اعمال تحریم‌های سختی در حوزه اقتصاد و تجارت علیه کوبا گردید، تحریم‌هایی که علی‌رغم سختی‌اش نتوانست مانع پیشرفت کوبایی‌ها شود و دیدگاه آن‌ها نسبت به امپریالیست را تغییر دهد.

رؤسای جمهور کوبا و آمریکا از 17 دسامبر گذشته وارد مرحله‌ای از گفت‌وگو شده و خواستار ازسرگیری روابط بین 2 کشور هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول