اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

حضور 500 ناظر در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان اعلام کرد، 500 ناظر از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نظارت می‌کنند.

حضور 500 ناظر در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از «ولست‌کز»، کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، 500 ناظر خارجی از سازمان‌ها و کشورهای مختلف منطقه و جهان، انتخابات ریاست جمهوری ششم اردیبهشت را نظارت خواهند کرد.

تاکنون تعداد ناظران از کشورهای مستقل مشترک المنافع 275 نفر، سازمان امنیت و همکاری اروپا 43 نفر، کشورهای خارجی 64 نفر و نمایندگان رسانه‌های خارجی که توسط وزارت خارجه مجوز دریافت کرده‌اند 98 نفر را تشکیل می‌دهند. تعداد کل ناظران 500 نفر‌ می‌باشند.

همچنین روز گذشته 52 ناظر از کشورهای مستقل مشترک المنافع، 7 ناظر از مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان و 6 ناظر از 4 کشور خارجی دیگر که در مجموع 65 نفر را تشکیل می‌دهند، مجوز حضور جهت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به دست آوردند.

در مجموع کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان با پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور به 402 ناظر از کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی‌ مجوز حضور در انتخابات این کشور اعطا کرده‌ است.

انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان 26 آوریل سال جاری میلادی در سراسر این کشور و نیز در نمایندگی‌های سیاسی قزاقستان در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

در این دوره، 3 نامزد با نام‌های «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری فعلی این کشور، «تورگون سیزدیق‌اف» دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست و «ابیلغازی کوسین‌اف» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول