اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روسیه و کلمبیا روابط تجاری خود را گسترش می‌دهند

طی دیدار وزیر خارجه روسیه با مقامات ارشد کلمبیا، طرفین از تمایل به توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود خبر دادند.

روسیه و کلمبیا روابط تجاری خود را گسترش می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین به کلمبیا رفت و روز گذشته در «بوگوتا» (پایتخت) نشستی با «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور و «ماریا آنخلا هولگین» همتای کلمبیایی خود داشت.

در دیدار با وزیر امور خارجه کلمبیا، طرفین موافق تعمیق تجارت و صادرات به خصوص در حوزه انرژی و ساخت و ساز بودند.

«هولگین» در این خصوص خاطرنشان کرد: می‌خواهیم این بازار (بازار روسیه) را توسعه دهیم تا بتوانیم به طور مشترک در فرصت‌های مختلف فعالیت کنیم؛ ما متعهد هستیم که قصد داریم روابط تجاری خود را بهبود بخشیم.

«لاوروف» در دیدار با «سانتوس»، حمایت خود را از روند صلح میان دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی این کشور (فارک) که در کوبا برگزار می‌شود ابراز داشت.

وی ضمن اعلام اینکه سال جاری، روابط مسکو – بوگوتا 80 ساله می‌شود، از تمایل کشور خود برای تعمیق روابط دوجانبه با کلمبیا خبر داد و همچنین به گام‌هایی که در چارچوب کمیسیون بین دولتی همکاری اقتصادی تجاری برداشته می‌شود اشاره کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ترویج و تشویق ارتباطات مستقیم میان چرخه‌های تجاری هر 2 کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور اوراسیایی در نهایت از موضع متعادل کلمبیا در رابطه با بحران اوکراین تشکر و قدردانی کرد که با وجود داشتن روابط حسنه با دولت ایالات متحده آمریکا که خشونت را در این کشور رواج می‌دهد و با سلاح به دولت کیف کمک می‌کند، موضعی متناسب اتخاذ کرد.

«لاوروف» در ادامه افزود: امروز می‌توانیم با جزئیات به شرکای خود درباره ارزیابیمان از این احساس توضیح دهیم.

وی روز گذشته به نیکاراگوئه رفت تا بدین ترتیب با مقامات ارشد این کشور آمریکای مرکزی و همچنین «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور آن نشست داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه پس از سفر به نیکاراگوئه به گوآتمالا خواهد رفت و صبح روز پنجشنبه در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سیستم اتحاد آمریکای مرکزی (سیکا) شرکت می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول