اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

جنایت داعشی منافقین

منافقین صبح امروز در خیابان چهل ستون یوسف آباد به طرف اتومبیل حامل حجت الاسلام محمد سالم حوسی یکی از روحانیون فعال جهاد سازندگی تیراندازی کردند و سپس با پرتاب یک بمب آتش زا اتومبیل او را به آتش کشیدند. پیکر این شهدا به صورت کامل سوخته و قابل شناسایی و تشخیص نمی باشد .

جنایت داعشی منافقین

رخدادهای 23 اسفند 1360

چکیده

  • مجلس شورای اسلامی دیروز جلسه علنی داشت و در این جلسه موافقین و مخالفین بودجه نظرات خود را اعلام کردند .

 

  • مخالفان بودجه 61 تاکید کردند : فقدان برنامه ، تورم زا بودن بودجه ، تکیه بر فروش نفت ، فقدان نقش مکتب و نقش مردم و نقش تعیین کننده امام از اشکالات بودجه است .

 

  • موافقین بودجه 61 نیز اظهار داشتند : این بودجه دارای ایرادهایی است ولی به خود بودجه بر نمی گردد و به شرائطی بر می گردد که خود بودجه هم نمودی از آن شرائط است .

 

  • احمد توکلی سخنگوی دولت در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی با حضور خبرنگاران داخلی در مقر نخست وزیری شرکت کرد و به سوالات آنان پیرامون مسائل مختلف پاسخ گفت .

 

  • شرکت های مختلف ژاپنی سهم زیادی از تجارت خارجی ما داشتند، اما به دلیل تبعیتی که از سیاست های مسلط جهانی داشتند، آن ها می خواستند که این رابطه را یک طرفه کنند.

 

  • حجت الاسلام محمد سالم حوسی یکی از روحانیون فعال جهاد سازندگی و دو همراه وی صبح امروز بر اثر حمله ضد انقلابیون و منافقین مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

  • پیش از ظهر دیروز عبدالحلیم خدام معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در راس هیئت 40 نفره اقتصادی وارد تهران شد.

 

  • روزنامه کویتی الانبا به نقل از مجله فرانسوی اکسپرس نوشت : دولت فرانسه 29 فروند هواپیمای میراژ اف – یک دیگر به رژیم صدام تحویل داد.

 

  • از لندن نیز گزارش می رسد مقامات رسمی دولت محافظه کار انگلیس رسما فروش 30 جنگنده هاوک و قطعات یدکی تانگ به رژیم بعث عراق را تائید کردند .

موافقین و مخالفین بودجه سال 61 چه گفتند ؟

مجلس شورای اسلامی دیروز جلسه علنی داشت و در این جلسه موافقین و مخالفین بودجه نظرات خود را اعلام کردند . اهم نکات مطرح در نظرات موافقین بودجه سال 61 عبارت است از ؛

این بودجه مجموعه ای است از یک سلسله برنامه های ناهماهنگ در ادامه برنامه پنجم با یک تغییرات مختصر .
فقدان برنامه ، تورم زا بودن بودجه ، تکیه بر فروش نفت ، فقدان نقش مکتب و نقش مردم و نقش تعیین کننده امام و عدم بهره گیری از این سه عامل در دگرگونی های اقتصادی از اشکالات بودجه است .

موافقین بودجه 61 نیز بر نکات زیر تاکید کردند :

این بودجه دارای ایرادهایی است ولی به خود بودجه بر نمی گردد به شرائطی بر می گردد که خود بودجه هم نمودی از آن شرائط است .
اقدامات رفاهی در بودجه برای نقاط مستضعف است و نمی شود آن ها را حذف کرد.
کشوری با 40 میلیون دهان باز و دست های نیازمند این که هم نفت نفروشد و هم مالیات نگیرد تناقض است . (1)

سخنگوی دولت تشریح کرد ؛ چگونگی روابط تجاری ایران با جهان سوم ، ژاپن و کشورهای دیگر

احمد توکلی سخنگوی دولت و وزیر کار و امور اجتماعی در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی با حضور خبرنگاران داخلی در مقر نخست وزیری شرکت کرد و به سوالات آنان پیرامون مسائل مختلف پاسخ گفت .

وی در مورد ارتباط سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای سوریه و شمال آفریقا و ارتباط آن با سفر دیروز وزیر خارجه سوریه به کشورمان گفت : تلاشی را که وزارت امور خارجه ایران در زمینه اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی در مقابل امپریالیسم و صهیونیسم انجام می دهد برای آمریکا نگران کننده است .

وی گفت : ما روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهای مسلمان و جهان سوم توسعه خواهیم داد و از گسترش روابط با کشورهای سلطه جو حذر خواهیم کرد و انشاء الله با کشور سوریه روابط اقتصادی و سیاسی بیشتری جهت مقابله با اسرائیل خواهیم داشت .

تناقض در رفتار و گفتار مدعیان حقوق بشر از جمله فرانسه

توکلی در مورد دادگاه فرمایشی فرانسه و به محاکمه کشیدن 5 تن از مسلمانان گفت : ما چنین حرکاتی را از فرانسه که مرکز تجمع شرکت سهامی ضد انقلاب گردیده بعید نمی دانیم کسانی که دم از حقوق بشر می زنند و در اجلاس اخیر خود محاکمه خیانت کاران در ایران را سرزنش می کنند اما جنایتکارانی چون بختیار و یا بنی صدر و رجوی که دستشان تا مرفق به خون جوانان آلوده است پناه می دهند این دفاع از حقوق بشر است ؟!

وی گفت : آیا این تروریست های کور و کر که بمب گذاری می کنند و اطفال بیگناه و سران یک کشور را می کشند اعمالشان ضد حقوق بشر نیست ؟ اگر ما جاسوسان اسرائیل را که مانند غده سرطانی در منطقه فعالیت می کنند اعدام کنیم ، کاری خلاف حقوق بشر انجام داده ایم اما آن ها که کشورشان مرکز ضد انقلابیون است و بر علیه کشورما فعالیت می کنند طرفداران حقوق بشر هستند؟!

سیاست های اقتصادی دولت از زبان توکلی

سخنگوی دولت در مورد روابط اقتصادی ایران با ترکیه نیز گفت : تلاش جمهوری اسلامی بر آن است که روابط اقتصادی ایران به هیچ وجه اهرمی در دست کشورهای دیگر قرار نگیرد و سعی گردیده تا سهم مبادلات اقتصادی ما با کشورهای غربی کم شود و به کشورهای جهان سوم افزوده شود.

وی ادامه داد : در این خصوص ما موفقیت هایی داشتیم و موفق شدیم 18 درصد از مبادلات خودمان با کشورهای غربی را کم کنیم و بیشتر آن را به کشورهای جهان سوم و مقدار کمتری از آن را به کشورهای بلوک شرق اختصاص دهیم و در حال حاضر حجم مبادلات ما با ترکیه به 2 میلیارد دلار در سال می رسد و قرار شده وزارت بازرگانی دفتری در ترکیه باز کند و از آن کشور اجناس را وارد کند تا کمکی هم به کشور مسلمان ترکیه بشود که این خود کمکی است به کشورهای جهان سوم و همچنین مذاکره در مورد خط لوله گاز و نفت از ترکیه به دریای مدیترانه است که برای ما اهمیت خاصی دارد و ما به دریای آزاد دیگری غیر از خلیج فارس و دریایی مازندران دست پیدا می کنیم در نتیجه نفت ما 2 دلار گران تر فروخته می شود.

وی در مورد رابطه ایران با ژاپن نیز گفت : شرکت های مختلف ژاپنی قبلا در ایران دفاتری داشتند که سهم زیادی از تجارت خارجی ما با شرکت های ژاپنی بود ، اما به دلیل تبعیتی که از سیاست های مسلط جهانی در ژاپن احساس می شود آن ها می خواستند که این رابطه را یک طرفه کنند و دولت به دنبال آن کمیته ای تشکیل داد و قرار شد هر کس با ژاپن رابطه برقرار می کند از طریق کمیته باشد . انشاء الله با این شیوه محکم منافع اقتصادی ایران تامین خواهد شد . (2)

 

جنایت داعشی منافقین در آتش زدن یک روحانی و دو همراهش

حجت الاسلام محمد سالم حوسی یکی از روحانیون فعال جهاد سازندگی و دو همراه وی صبح امروز بر اثر حمله ضد انقلابیون و منافقین مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ساعت 8 و 50 دقیقه صبح امروز سرنشینان یک اتومبیل تویوتا سفید رنگ که یکی از آنان برای انجام نیات پلید خود لباس مقدس روحانیت به تن کرده بود و بقیه سرنشینان نیز لباس پاسداری را به تن داشتند در خیابان چهل ستون یوسف آباد به طرف اتومبیل بنز 220 سرمه ای رنگ حامل حجت الاسلام محمد سالم حوسی تیراندازی کردند و سپس با پرتاب یک بمب آتش زا اتومبیل او را به آتش کشیدند.

بر پایه همین گزارش بر اثر این حمله ناجوانمردانه حجت الاسلام حوسی و دو محافظ ایشان به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و مهاجمین مسلح از منطقه متواری شدند. پیکر این شهدا به صورت کامل سوخته و قابل شناسایی و تشخیص نمی باشد . خبر دیگر از جنایات منافقین این که شب گذشته یکی از پاسداران کمیته مرکزی به نام احمد نواب مطلق توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید . (3)

 خرید و فروش اتومبیل با نظارت مستقیم دولت صورت می گیرد

حسین افضلی رئیس امور اجتماعی استانداری اصفهان که اخیرا مسئولیت هماهنگ کردن امر توزیع کلیه وسائل نقلیه خودرو در سراسر کشور به عهده وی گذارده شده است در مصاحبه ای اعلام کرد : خرید و فروش اتومبیل با نظارت مستقیم دولت صورت خواهد گرفت .

وی همچنین اظهار داشت : برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و شکستن قیمت های کاذب از دو هفته پیش تحویل اتومبیل به میزان روزانه 400 دستگاه آغاز شده است .

رئیس امور اجتماعی استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این موضوع که ستاد هماهنگی توزیع خودروهای ایران امر توزیع دو چرخه پائی تا ماشین های سنگین را بر عهده خواهد داشت به بیانیه ای که در راهپیمایی اخیر گروهی از مردم که خواستار برچیده شده بنگاه های معاملاتی اتومبیل شده بودند اشاره کرده و گفت : زمینه اصلی بازار سیاه توسط کسانی ایجاد می شود که در این بنگاه های معاملات اتومبیل اشتغال دارند ، 90 درصد این بنگاه ها بعد و یا قبل از انقلاب بدون داشتن مجوز قانونی ایجاد شده اند و اکثر متصدیان آن ها اشخاص بازنشسته ، پاکسازی شده و چند شغله هستند .  حتی برخی از این بنگاه ها به مراکز بحث و مذاکره عناصر ضد انقلابی تبدیل شده است . هم اکنون موضوع شرعی و قانونی بودن صنف مزبور تحت بررسی است و در آینده نزدیک تصمیم ضروری درباره کلیه آن ها اتخاذ خواهد شد. (4)

خدام : در کنفرانس آتی جبهه پایداری تشکیل جبهه اسلامی را مطرح می کنیم

پیش از ظهر دیروز عبدالحلیم خدام معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در راس هیئت 40 نفره اقتصادی وارد تهران شد. خدام در بدو ورود به ایران در پاسخ به خبرنگاران که این سفر چه نقشی در رابطه با وحدت مسلمین خواهد داشت گفت : من اطمینان کامل دارم که این دیدارها سبب انسجام هر چه بیشتر و بهتر جبهه متحد اسلامی خواهد شد .

در رابطه با جبهه متحد اسلامی خدام افزود : ما این مسئله را با برادران ایرانی خود مورد بحث قرار خواهیم داد و در هر زمینه ای که به این امر کمک کند صحبت خواهیم کرد و همچنین آن را در کنفرانس آینده جبهه پایداری در طرابلس مطرح خواهیم کرد . (5)

انگلیس و فرانسه 59 جنگنده به صدام دادند

روزنامه کویتی الانبا به نقل از مجله فرانسوی اکسپرس نوشت : دولت فرانسه 29 فروند هواپیمای میراژ اف – یک دیگر به رژیم صدام تحویل داد. بدین ترتیب فرانسه تاکنون بیش از 80 فروند میراژ در اختیار عراق گزارده است و رقمی تازه بر ارقام تسلیحات فروخته شده فرانسه به خارج اضافه شده است .

از لندن نیز گزارش می رسد مقامات رسمی دولت محافظه کار انگلیس رسما فروش 30 جنگنده هاوک و قطعات یدکی تانگ به رژیم بعث عراق را تائید کردند . جنگنده های هاوک برای استفاده در بمباران و پرتاب موشک های هوا به زمین در عملیات تهاجمی و تربیت خلبان جنگی شهرت دارند و اخیرا نیروی هوایی آمریکا نیز به این نوع جنگنده ها مجهز گردیده است .

دولت محافظه کار تاچر در عین حال به موسسه بین المللی خدمات نظامی وابسته به وزارت دفاع بریتانیا اجازه داده است که نسبت به فروش قطعات یدکی و تعمیر تانک های مورد درخواست رژیم صدام اقدامات لازم را به عمل آورد . (6)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 1 ، 7 و 10
2- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 13
3- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 2
4- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 4
5- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 13
6- اطلاعات ، 23 اسفند 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول